Bebis som gallskriker ur sömnen mellan kl 19-22
Hej!
Precis som rubriken låter så har jag en bebis på 7 månader som gallskriker (skriker som om han har ont) mellan 19-22, ca 5-6 gånger. Han vaknar 5/6 gånger och SKRIKER. Detta händer VARJE VARJE kväll. Det har inte gått en enda kväll att han inte har skrikit och det har pågått i ca 3 MÅNADER :(.
Detta började när han var ca 4 månader, då var det kanske 1 gång på kvällen men det ökade med tiden. Vi tog upp det på BVC och de sa att det är vanligt och det kan röra sig om sömnregression. Vi tänkte att det skulle gå över men det börjar bara bli värre och värre för att nu så vaknar han ca 7-10 gånger efter att jag har lagt mig :(. Jag lägger mig ca 23.30.
Jag tagit upp det med BVC och det känns inte som att de hjälper en, de säger bara att det är vanligt med orolig sömn under första halvåret. Men detta kan väl inte hända VARJE VARJE kväll. De säger bara att jag ska söka vård på vårdcentralen, (nu har jag bokat en tid, får se vad se säger)
Jag vill verkligen hjälpa min son och jag vill att han ska ha en bra sömn och Jag känner att jag börjar gå in i väggen för att jag pluggar samtidigt och detta kan bli så himla jobbigt vissa dagar.
Är det någon som vet vad det kan vara eller som har haft samma?
Vad gjorde ni? När blev det bra?
Tacksam för svar!