• Anonym (gangst)

Exet vän med mina vänner på FB men tog bort mig

Mitt ex blev ju när vi bodde ihop "vän" med flera av mina kompisar som hon dock inte umgåtts med efteråt eller utan mig i närheten. Sen jag flyttade ut tog hon bort mig från sin vänlista men har av någon anledning valt att ha kvar mina vänner på listan. Så allt hon postar om sig själv, våra barn, etc får jag inte se, men mina vänner ser det i sitt flöde.

Hon är även vän med ett par kollegor på mitt jobb, som frågat om saker som hon skrivit om mina barn men jag inte sett och så står jag där som en idiot och känner mig fruktansvärt utanför.

Jag har försökt vara öppen och berätta om saker jag gör med barnen och framsteg men får tyvärr ingenting tillbaka. Om de har övat på cykling, skola, etc har jag noll koll på.

Hon motiverade det först med att jag skulle tycka det var jobbigt att se allt som hände, men vill ju kunna följa barnens utveckling eftersom det är helt blankt två veckor i månaden. Annars är det på utvecklingssamtalen jag får höra allt och det kan komma som en chock ibland.

Kanske är fånig men hade tyckt det vore mer normalt att inte vara vän med ens ex vänner som man inte ens umgås med. 

Min förra flickvän innan dess tog jag bort alla hennes vänner ur flödet, tyckte det var normalt beteende. Inte vet jag.

• Svar på tråden Exet vän med mina vänner på FB men tog bort mig
  • Tecum

Inte alls konstigt tycker jag. Hon gillar inte dig men dina vänner, varför ska hon välja bort dem då? Hon är inte skyldig dig något och kan umgås med vem hon vill.

• Anonym (J)

Jag kan förstå dig. Men henne också. Ni var ju ändå tillsammans och fick gemensamma vänner. Nu är ni ovänner (?) men det är hon ju inte med de andra. Det behöver inte inte automatiskt betyda att hon är intresserad av dina vänner. Är själv likadan. Lägger gärna till allt och alla utan en enda tanke på något annat än vänskap. 

• Anonym (J)

Du kan tyvärr inte påverka vilka hon är vän med eller inte. Du har väl vänner som är hennes vänner också då antar jag? Fast du har kanske inte lagt till dem. Svårt. men försök att inte tänk på det. 

• Anonym (gangst)

Hon får umgås med vilka hon vill, det har jag inget att göra med, men nej, det är inga gemensamma vänner. Det är vänner som hon umgåtts med för att hon råkat följa med i sammanhang där de varit närvarande.

Tycker som sagt att det är fruktansvärt obehagligt att de vet om saker om mina barn som jag aldrig får veta.

Men det är alltså tydligen normalt?

Svar på tråden Exet vän med mina vänner på FB men tog bort mig