• Anonym (Nykär)

Nykär hur länge varar det?

Hej! Jag är kär på riktigt för första gången i mitt 28a årliga liv. aldrig träffat nån som denna tjejen och jag tänker på henne konstant.

jag blir nästan gråtfärdig när vi ses för jag är så kär i henne, det är hon som är hela min värld.

samtidigt skräms jag över tanken på när det här nykär stadiet går över. Måste det göra det? Jag vill ju känna såhär jämnt! Ni som har pojkvän & flickvän o vart ihop ett tag hur var det / är det för er? Kan ni fortfarande känna nykär känslorna?

• Svar på tråden Nykär hur länge varar det?
  • Anonym (Saknar)

Allt från 6 mån till ca 2 år. Sen orkar inte kroppen med att vara så kär längre.
    Själv minns jag knappt hur länge sedan det var. Det händer nästan aldrig efter 40. 

• Swedman
    Anonym (Saknar) skrev 2024-09-29 00:28:54 följande:

Allt från 6 mån till ca 2 år. Sen orkar inte kroppen med att vara så kär längre.
    Själv minns jag knappt hur länge sedan det var. Det händer nästan aldrig efter 40. 

Då måste jag ha haft tur för efter 50 har då jag haft två mycket stora förälskelser och haft lika stora känslor som när jag var tonåring. Tänkte ofta med viss förvåning att "det skiljer sig faktiskt ingenting trots man blivit äldre".  Jag är 62 år nu....
  • Anonym (Mx)

Som några redan skrivit, allt mellan 6mån-2år ungefär. Kroppen orkar inte vara nykär längre än så då det konsumerar mycket energi.

• simpleMan

Det "går över" men det måste inte det. Finns dagar jag är helt neutral hemma efter snart 8 år. Och finns dagar vi går på en liten lunchdejt utan barnen mitt på dagen och jag får en kick av nykära känslan igen. Så den måste inte dö ut. Det gäller o hitta små saker som får er att känna den där känslan igen. Kolla på "er" film ni första gången såg på bio ihop. Gå till restaurangen ni första gången var på dejt osv. Känslan där helt inte ut som sagt. Den kommer stundtals med ny energi  :)

Svar på tråden Nykär hur länge varar det?