Hur få livslust tillbaka?
Jag är inte självmordsbenägen men känner samtidigt att skulle jag dö nästa vecka så skulle det inte spela sån stor roll. Jag har levt ett bra liv, ned god hälsa, härliga vänner, roliga intressen, en bra fru, ett fint hus och mina älskade barn. Det ena barnet utfluget och det andra inom något år.
Sedan något år tillbaka är jag skild bor i en hyresrätt. Ekonomin går typ runt varje månad. Det enda jag gör är att jobba, aga mat och sova i tid för att orka jobba. Jag måste jobba för att överleva. Men förutom mina i princip vuxna barn har jag inget att leva för. Jag har inte tid och råd med några intressen och varje gång jag börjar träna så blir jag sjuk.
Eftersom jag blir mer och mer asocial och sämre tränad samt att jag bara fokuserar på negativa saker så faller jag bara djupare och djupare ned i ett hål av mörker.
Jag har haft professionella personer att prata med angående mitt mående. Men jag är en sådan som inte öppnar upp. Jag tänker ofta det kunde vara värre och så fortsätter jag att jobba på och existera utan att leva.
Hur kan jag bryta detta mönster och börja se på livet med glädje och nyfikenhet igen? Numera ser jag bara en massa onödiga måsten.