• Jenni K

Kan vi prata barnkläder?

Hej!
    Som mamma till två små barn upplever jag att barnkläderna går sönder för snabbt och för lätt och att det är svårt att laga. Jag går i tankarna att skapa ett eget klädmärke. Är det fler som har samma upplevelse?

• Svar på tråden Kan vi prata barnkläder?
  • Anonym (Em)

Vad köper du för kläder då? Finns ju redan märken som satsar på kvalitet men de kostar mer

• BuoBä

Njae, inte upplevt det som ett problem. Klart det har gått hål på knäna på några tights genom åren, men det fixas lätt med nål, tråd och ett storpack tygmärken från Aliexpress. 

• MsM84

Mitt största problem har varit knän på byxor som slitits sönder, kalsonger det blivit hål i och skalbyxor som gått i sönder när barn ramlat på asfalt. Inget av det har varit alls konstigt. Dyrare är alla skor som slitits sönder 😅

• Anonym (Maja)

det problemet har jag sällan upplevt.  handlar mkt på polarn men även en del på Lindex . har dock köpt på geggamoja där både en dragkedja på en Jacka och en skaloverall där fästet vid ett hängselna gått sönder. Men annars så har allt hållit bra anser jag. 

• Anonym (villervalla)

Det har blivit hål på knäna av mjukisbyxor på H&M här hemma men det är dom enda tror jag. Jag köper nästan uteslutande Villervalla och dom har otroligt bra kvalitet! Aldrig några kläder som har gått sönder därifrån, leggings som tröjor. 

• Jenni K

Tusen tack för era svar. ☺️ Kanske borde starta en tråd där frågan är öppen, vad du ser för problem med barnkläder idag? Ni får gärna svara här eller gå in i den tråden istället.

Hälsningar, Jenni

• Anonym (Det skulle jag betala extra för)

Det som jag kan tänka betala extra för är:
    Byxor om de har extra slitstarka knän och bak (varför är det så kul att åka rutschkana på stenar?).
    För ytterkläder om de håller väta borta och ändå andas (här lyckas kvalitetsmärkena bättre än budgetalternativen).
    Om kläderna ser fräscha ut efter många tvättar d v s inga nopror, tryck blir inte slitna, färgerna är beständiga (här upplever jag att budgetalternativen oftast är bättre än de dyrare, pop har någon slogan om att det ska vara x antal barn i deras kläder. Det fungerar för ytterkläderna som håller länge men deras andra kläder tappar färg och form snabbt).

Svar på tråden Kan vi prata barnkläder?