Blev lämnad efter 28 år, 1 månad senare
Ni som följt mig har nog läst min skrivning om att frun (inom kort X frun) lämnade mig efter 28 år tillsammans. Det sägs att tiden läker alla sår? om det stämmer få vi se. Så vad har hänt nu 1 månad senare. Ja, första veckan, andra veckan var tuffa. Jag letade efter tecken och försökte tänka mig hur jag ska få tillbaka henne. Tredje-fjärde veckan var det mindre jobbigt. Men hur är det idag? Jag kom till insikt att det är inte värt att jaga efter någon som inte är intresserad av mig. Oavsett hur länge vi har varit tillsamman, och oavsett om vi har barn tillsammans är det inte värt. Nu blickar jag framåt och vet att det finns andra personer som uppskattar mig, som kan komma älska mig för den jag är. Det viktiga är att börja tro på dig själv och släpp det som har varit. Världen går framåt och det ska även jag göra. Det var min inställning. Är det jobbigt? Nej. Det är dock viktigt att släppa det gamla. Inte värt att slösa tid och energi på någon som skadat mig så mycket. Så vad magiska receptet? Självförtroende. Boostade mig genom att våga träffa andra personer. Våga vara mig själv och inte den person som min X gjorde mig till. Har jag skaffat någon ny? Nej. Men jag har träffat flera personer som tyckte och fortfarande tycker att jag är charmig, omtänksam, påhittig, rolig mm mm. Denna tragedi som jag gick igenom fick mig att inse att jag vill ge tillbaka. Alltså inte hämnas, utan jag vill ge tillbaka och hjälpa andra. Hur jag ska göra det jobbar jag på genom att kontakta flera organisationer för att få tips om vem som kan behöva sådant stöd.