• Anonym (Anonym)

HCG blodvärde normalt eller inte?

Hej 
    Vi har genomgått 5 missfall senaste året och är nu gravida i vecka 7+1. I går tog vi ett blodprov för att kolla HCG värdet och gick få veta att det låg på 18780. När jag tittar på tabeller så är det alldeles för lågt. Blir orolig för att ngt ska vara fel igen. Har ett inbokat VUL nästa vecka på onsdag men vill bara höra om ngn annan har positiva erfarenheter att dela med sig av. Alltså hur låg ditt HCG i samma vecka? Gick allt bra? Vore så tacksam för svar! 

• Svar på tråden HCG blodvärde normalt eller inte?
  • Anonym (Jag)

Jag har aldrig mätt HCG i nån av graviditeterna som har gått bra så vet tyvärr inte vad det låg på då men när det slutade med missfall låg det på bara 300 nånting i vecka 5+. Tycker ditt värde låter bra? 

Men i den veckan du är i borde man ju kunna se på VUL om allt är ok också? Tänkte så slipper du oroa dig i onödan. 

• Anonym (Anonym)

Jag ringde In och försökte få en tid men fick inte komma in om jag inte blöder eller hade smärtor?oron är ju värst.

• Anonym (Anonym)

Ingen annan som har mätt HCG i samma vecka? Eller har ngn erfarenhet av HCG värden? 

• Anonym (.)

vet du att graviditeten är 7+1 med ultraljud eller bombsäker på din ägglossning? 

Jag tog mitt sista 5+6 och hade 28000, men låg i det högre intervallet i de tre blodprover som vi tog. Och ju högre man kommer desto långsammare ökar det ☺️

Nu är du kanske precis utanför denna tabellen, men det går att se att det kan skilja ganska rejält och ändå vara ok. Bilden visar olika nivåer vid 30 dagar efter ägglossnin. 

Du hittar den på betabase.info

• Anonym (.)

Hittar egentligen inte att ditt värde skulle vara lägre än vad som är normalt ☺️ 
    önskar all lycka till 🙏

• Anonym (Jag)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-09-14 11:16:16 följande:

Jag ringde In och försökte få en tid men fick inte komma in om jag inte blöder eller hade smärtor?oron är ju värst.

Förstår , trodde du menade att de hade tagit blodprov på akuten för att utesluta utomkvedshavandeskap och då gör de ju VUL också. Akuten blir väl svårt om du inte blöder eller har ont men går det att boka privat nånstans där du bor? Jag gjorde det den här graviditeten i vecka 8+ någon dag , det kostade 970 kr men kände att det var värt det. Tror man kan göra det från vecka 7+0.

Annars tycker jag du ska prata med din barnmorska, efter flera missfall borde du ju nästan kunna få tidigt VUL gratis tycker jag. Hon kanske kan skriva remiss.
  • Anonym (Anonym)

Hej alla 
    tack för att nu tog er tid att svara.. men fick en tid på gyn och där konstaterades pågående missfall. Blödningen kom när jag kom hem?💔

• Anonym (.)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-09-14 18:31:21 följande:

Hej alla 
    tack för att nu tog er tid att svara.. men fick en tid på gyn och där konstaterades pågående missfall. Blödningen kom när jag kom hem?💔

Men åh 😔 beklagar ❤️
Svar på tråden HCG blodvärde normalt eller inte?