• Anonym (Emma)

Olika män känner olika?

Min förra kk sa att alla kvinnor känns lika inuti vid samlag(vaginalt). Och män jag träffat förut verkar tycka det är skönare utan kondom än med. Att den tar bort mycket känsla. Några enstaka kände ingen skillnad/inte brydde sig.

Nu har jag träffat en som inte alls har något emot om kondom, han bryr sig inte men han tycker att vaginor känns olika tighta

Vad tycker ni män på forumet ? Bortse nu från övrig personkemi och attraktion jag är bara intresserad av hur ni upplever den rent fysiska/mekaniska känslan

1. Känns det skillnad med kondom eller är det lika skönt?

2. Känner ni att olika kvinnor är olika tighta i vaginan eller känns alla lika?

Och en fråga jag inte kan låta bli att också bli nyfiken på, ni som haft anala samlag kan kvinnor kännas olika där också eller tycker ni att alla känns lika?

• Svar på tråden Olika män känner olika?
  • XDX

1. Skönare utan kondom. Men fortfarande väldigt skönt med. 

2. Har upplevt stor skillnad mellan olika kvinnor. En var så tight att det gjorde enormt ont på mig, även efteråt, men hon tyckte det var jätteskönt och ville fortsätta. Som tur är kom hon snabbt. Några har varit väldigt tighta, så jag inte kom in mer än en liten bit, funkade i princip inte. En enda kom jag in i nästan direkt, kändes lagom och härligt att kunna köra på ohämmat. Resten har jag kunnat komma in i efter mycket förspel och glidmedel, och fått vara hyfsat försiktig med under hela samlaget. 

• Anonym (Hh)

Jag har roat mig lite med att ställa frågan till några av de män jag har varit med, de som jag vet har en lite större erfarenhet av olika kvinnor och som kag dessutom vet inte tar illa upp av frågan. Jag har varit nyfiken, inte intresserad av en recension av mig själv utam bara för att jag bara vet hur det känns för mig. En sa att den enda skillnaden är hur våt kvinnan blir men övriga har hävdat en skillnad i hur "insidan" känns samt tighthet och hur musklerna jobbar. 

• Anonym (För litet urval personligen)

Jag har vart med ett för litet urval, och det fåtalet vaginor som låtit mig hälsa på har alla känts fantastiska.

Men jag har hört av en källa som vart i väldigt många vaginor att det är massiva skillnader. Särskilt på hur mycket skönare vaginor är på kvinnor som fött 0-1 barn mot 2 eller fler.

• Anonym (Emma)
    Anonym (För litet urval personligen) skrev 2024-09-12 16:20:50 följande:

Jag har vart med ett för litet urval, och det fåtalet vaginor som låtit mig hälsa på har alla känts fantastiska.

Men jag har hört av en källa som vart i väldigt många vaginor att det är massiva skillnader. Särskilt på hur mycket skönare vaginor är på kvinnor som fött 0-1 barn mot 2 eller fler.

Ok, kanske också det är olika. En sak min ex-kk sa också var att barnens mamma kändes lika efteråt som innan barnen. Han verkar tycka det alltid känns likadant. Har funderat på om det beror på att han själv har ett stort organ, men å andra sidan den sista mannen jag nämnde är ännu grövre och tydligen upplever han att kvinnor är olika tighta
  • Tremere

För mig kan kvinnor kännas otroligt olika, men jag tror mer det beror på hur våt hon är samt hur musklerna arbetar.
    Jag har varit med de som kan använda musklerna så man knappt kommer in om hon inte vill samtidigt som de kan slappna av så det knappt känns alls.

Kondom påverkar känslan för mig. Den tar bort känslan av väta och hud mot slemhinna. Det är fortfarande skönt, men inte lika skönt som utan.

Även kvinnas övriga kroppsform kan påverka i mitt tycke.
    Fylliga kvinnor har ju oftast en större fettdepå uppe på venusberget vilket kan påverka hur djup man kommer i vissa positioner.
    Detta är alltså INGET negativt, utan bara en reflektion.
    Precis som riktigt smala kvinnor kan vara "hårda" och beniga att ha sex med i vissa lägen. Men det finns alltid någon ställning som passar varje form. Cool

Vad det gäller analsex så skulle jag säga att skillnaden är mycket mindre.
    Om man bortser från det visuella med olika rumpor så vet jag inte om jag skulle känna skillnad på olika rumpor, oavsett kön ens.
    En rumpa är en rumpa är en rumpa Tungan ute

• Anonym (Drömmen om en kollega)

Ja det är definitivt skillnad och skönare utan, har aldrig lyckats bra med kondom. Tycker mest det är krångligt och lilleman hinner slakna innan man fått på den. 
    Ja det känns såklart olika beroende på kvinna, i två av mina förhållanden så har jag kunnat knulla hur länge som helst oavsett hur mycket jag tar i eller är upphetsad. 

Men i de flesta fall så kommer jag ganska fort, sen vet inte jag om det beror på storleken (19*20) eller vad det kan vara. 

Hade ett längre förhållande med en äldre älskarinna och hon gjmig kåtare än någon annan jag har träffat. Där kunde jag komma på sekunder om inte vi lugnade oss. 
    Och en fråga jag inte kan låta bli att också bli nyfiken på, ni som haft anala samlag kan kvinnor kännas olika där också eller tycker ni att alla känns lika?

Har inte haft mycket analsex men oftast känns det mest tight. 
  • Anonym (Kille)

De är inte bara olika tajta. Det handlar även om hur svällkropparna är. En del sväller upp väldigt mycket när de är kåta vilket känns mer. Sen kan man även träna upp hur tajt man är med olika knipövningar. Det gör stor skillnad. Kondom gillar jag inte alls.

• Anonym (Va)
    Tremere skrev 2024-09-12 16:55:11 följande:

För mig kan kvinnor kännas otroligt olika, men jag tror mer det beror på hur våt hon är samt hur musklerna arbetar.
    Jag har varit med de som kan använda musklerna så man knappt kommer in om hon inte vill samtidigt som de kan slappna av så det knappt känns 

Varför försöker du penetrera en kvinna som inte vill?
  • Tremere
    Anonym (Va) skrev 2024-09-13 01:05:31 följande:
    Varför försöker du penetrera en kvinna som inte vill?

Nu missförstod du nog, eller så skrev jag lite klumpigt.
    Det jag menade att hon kunde knipa så hårt att jag inte kunde komma in.
    Hon gjorde detta för att retas, jag kan försäkra dig om att det var i samtycke till 100%.
    Det var mer en greej hon gjorde för hon var stolt över att ha tränat upp sina slidmuskler så bra.

• Anonym (h)

1. Det är definitivt skönare utan kondom. För mig känns själva penetrationen framförallt som en skön friktion mot ollonet och ett skönt kramande runt skaftet. Med kondom blir friktionen mot ollonet betydligt sämre.

2. Olika kvinnor känns olika. Men samma kvinna känns också olika från gång till gång. Jag skulle troligen inte kunna känna igen en av mina tidigare partners bara på hur tight hon är just vid ett tillfälle.

• Anonym (man50)

1. Nu var det väldigt länge sedan jag använde kondom, eller blev ombedd att använda kondom. Känslan när man väl är "igång" skiljer väl sig inte enormt, däremot så förtar det lite av känslan av att det skall fixas och trixas innan... såvida man inte träffar en kvinna som har lite special skills... Flört

2. Ja, det kan kännas olika. Men även med en och samma kvinna kan det kännas "olika" från gång till gång... Som någon ovan sa; svällkroppar och nivå av upphetsning kan absolut spela in i känslan.

Analsex händer bara på skott-år... men min uppfattning är att det är lite överskattat... visst, det känns lite "dirty" och förbjudet... men det är mest upphetsande om det är kvinnan som är aktiv och visar att hon vill och njuter...

• Anonym (Toktant)

Nu är jag kvinna, men kan kanske efter helgens lekstund ändå kommentera.

Jag får alltid höra att jag har en tight och skön xxx och så även denna gång.
    Många män som svurit över hur svårt det är för dem att inte komma för snabbt - även med kondom.
    Mannen jag åkte dit med testade en av de andra kvinnorna och han hade då såklart kondom, men han sa att hon var slapp så med kondom kändes det knappt - och inte ens i 2:an utan hon kändes slapp där med.
    Och den mannen har ingen liten xxx utan över medel.

Jag fick även höra på efterkontrollerna efter barnafödandet att jag hade bra muskler i de regionerna och väldigt stark.
    Lider inte av inkontinensbesvär! 

• Tukt

Kondom, helst inte. Men om det är nödvändigt så, ja.
    Precis som kukar är olika, så är det kvinnliga underlivet. Det handlar inte enbart om att vara "tajt". Både vinklar och hur den är byggd. Var musklerna sitter och så vidare. Sedan handlar det ju mycket om att vara kompatibel med mannen, både i storlek och vad man föredrar för ställningar.

• Giftskåneman

Mycket skönare utan kondom.
    Ja, alla känns olika, både bak och fram.
    Samma sk vid oralt, ni kvinnor suger olika, vi män slickar olika.

• Ascendere

1. Ingen större skillnad, är det med någon annan än min fasta partner är det skönare med, annars går det inte att slappna av lika bra. Oskyddat ger oftast ångest efteråt och det är det inte värt. 

2. Ja, kan vara viss skillnad men det är helhetsupplevelsen som är det viktigaste, vilken grad av samhörighet man känner,  hur mycket hon kan/vill släppa loss, hur bådas energier matchar varandra osv  

• Anonym (Kådis-Bellan)

Hopplöst med kådis, tog bort mycket av känslan, det var ett avbrott när den skulle rullas på, och om jag slaknade en stund var det bara att börja om. Förutsatte ett ganska mekaniskt förspel-penetration-orgasm, utan variationer.

Mina damer har haft pillret eller spiral. Det var inte hundraprocentigt, så jag blev medskapande i tre graviditeter som slutade med abort. Kändes inte alls bra, så när jag fått de barn jag ville ha och var över 40 så steriliserade jag mig. Bästa beslutet i livet.

Trånga tjejer är skönare än mindre trånga, men jag har aldrig upplevt någon som helt otrång. Mycket annat som är lika viktigt eller viktigare.

• SommarOchSolVårochBlommor

Bättre utan men olika kondomer ger olika känsla. En del är mycket bättre än andra kondomer och skillnaden är liten med dem. Har inget problem med att använda dem då jag inte tappar hårdhet etc då de mekaniskt ska på osv

Det är olika. Det är mer gemensamt än olika men ändå väldigt olika. 

Samma som ovan.

Nu har jag inget intresse av flera samtidigt men är säker på att om jag blundat och varit med flera hade jag kunnat avgöra vem som är vem på endast känslen av vaginorna. Inte för att jag skulle beröva mig upplevelsen av att titta då det är en absolut favorit. För att kontrastera med ovanstående hellre lampa i ett rum och kondom än mörker utan.

Frågor har ställts till mig vid sex om jag kännt x eller y då hon gör något. Med ett leende har jag svarat att jag känner varenda rörelse, minsta knipning etc. 
  • Anonym (Utan kondom)

1. Utan kondom, för att jag tycker känslan försvinner som jag får när jag är i fitta. Jag kan känna mer hur din fitta är där inne med mitt ollon.

2. Klart alla känns lite olika men för det mesta är de samma visst vissa kan vara lite tajtare men knip under tiden så omsluter ju fittan sig runt kuken så får man en tightare känsla 

Svar på tråden Olika män känner olika?