Hur är din sexlust idag jämfört med för 10år sen
Läser många trådar om folk som tappt sin sexlust, men gäller det alla och upplever ni det som bra eller dåligt?
Hur skulle du beskriva din sexlust idag i jämförelse med för 10år sen?
Läser många trådar om folk som tappt sin sexlust, men gäller det alla och upplever ni det som bra eller dåligt?
Sitter och väntar på att barnen ska somna. Sedan ska jag ligga med min fru. Hon ligger i sängen och väntar på mig. Vi har varit gifta i drygt tio år och har säkert legat med varandra tusen gånger. Men jag har inte tröttnat och inte hon heller. Jag tycker vårt sexliv fungerar som ett smörjmedel för relationen som gör att vardagens alla uppgifter med arbete och familjeliv går lättare för oss båda två eftersom det stärker banden mellan oss.
Jag tänker att det är så sex ska fungera i en långvarig relation.
Sitter och väntar på att barnen ska somna. Sedan ska jag ligga med min fru. Hon ligger i sängen och väntar på mig. Vi har varit gifta i drygt tio år och har säkert legat med varandra tusen gånger. Men jag har inte tröttnat och inte hon heller. Jag tycker vårt sexliv fungerar som ett smörjmedel för relationen som gör att vardagens alla uppgifter med arbete och familjeliv går lättare för oss båda två eftersom det stärker banden mellan oss.
så himla bra formulera! precis så tänker jag också!
All sexfixering i samhället gör en bara mindre villig till sådant. Är ingen maskin utan en människa. Det är mitt svar.
Den har ökat. Det beror nog på att jag dels är mer erfaren nu än vad jag var vid 23 års ålder, dels att jag inte var så attraherad av min dåvarande pojkvän, men det förstod jag inte då, det var mitt första långvariga förhållande så jag hade inte så mycket att jämföra med. Vi höll liksom ihop trots bristande sexliv bara för att vi varit ihop sedan tonåren och trodde att vi skulle leva resten av våra liv tillsammans för att vi inte kunde tänka oss något annat just då.
Nu vet jag vad jag gillar och jag tar för mig av det jag vill ha att av min man 😉
Tio år sedan som ung man på 25 var det påfrestande, den omättbara lusten kunde sätta sig som en dimma mentalt, hjärnan fungerade inte i cykler främst under vår och försommar, som om nån gammal djurisk instinkt föll in
Det är skönt att den delen är borta. Utan att min partner visste det, blev det ett maktspel där jag hela tiden var i underläge
Förstår att det låter skevt, men det var ingen hon medvetet utnyttjade, men jag kunde göra vad som helst för henne på en sjuk nivå, i hopp om att det resulterade i ännu mer sex, under de perioderna 😂
För tio år sedan var jag förälskad i ny partner, kåt hela tiden och vi hade fullt upp att utforska varandra.
Idag är jag en gift småbarnsmamma mitt i karriären. Jag har ingen som helst varken tid eller lust till sex. Jag önskar att jag hade men så är det inte. Tar det med ro dock, och tänker att det finns en tid för allt i livet.
Det går i vågor. Om det har med ålder att göra? Kanske.
Jag och min man bar levt tillsammans i över 20 år. Det längsta utan sex som vi har gått är tre omgångar a 1 en vecka under denna tid. Två av gångerna för att jag födde barn och en gång för att han var bortrest en vecka.
Jag tror att det är väldigt olika från person till l person hur lusten utvecklas. Men ska man ha en chans till ett bra och aktivt sexliv får man vårda reaktionen på alla nivåer.
Den har ökat. Är 34 år och är nöjd med mitt sexliv. Har en partner som jag har sex med mellan 2-5 gånger i veckan. Trots att vi har småbarn så har vi lust och passar på när barnen somnat eller när de inte vaknat än.
Jag tror att jag tänker mindre på sex, men när jag blir kåt så blir jag kåtare än förr och har definitivt bättre sexliv nu än förr.
Den har ökat, vilket är skönt på ett sätt, irriterande på ett annat.
Grejen är att jag är pensionär och 70 år, min fru jobbar fortfarande. Så jag går ensam hemma mycket, och då är det lätt att jag förlorar mig i kåta fantasier.
Min förmåga har inte blivit bättre de senaste tio åren, så där finns ett glapp. Jag är kanske det man brukar kalla gubbsjuk...
Den är den samma, vilket är dåligt då jag hade velat att den minskade.