• Anonym (Julia)

Förvirrad av killen jag dejtar

Har dejtat en kille ett tag. Vi har bra kemi och har aldrig bråkat men efter att vi hade sex så ville han sluta träffas och smsade mig och skrev "jag är en enkel och omogen kille och har inga planer på relationer eller att bilda familj dessa kommande år då jag har mål men seriösa förhållanden får bli efter 35". Men han fortsatte fortfarande följa mig på sociala medier och ha kvar mitt nummer tills jag blockerade honom. Sen ville han plötsligt komma tillbaka efter 4 månader men jag tog inte emot då jag träffar en ny. Han har även försökt nå mig med dolt nummer flera gånger och nu har jag också bytt nummer. Är han verkligen intresserad eller bara vill ligga? Vissa i min omgivning har sagt att han kan vara en narcissist. Hans familj skickade även vänförfrågan till mig men jag tog bort. 

• Svar på tråden Förvirrad av killen jag dejtar
  • Anonym (T)
    Anonym (Julia) skrev 2024-08-28 22:10:35 följande:

Nej, tråden handlar om den tidigare killen som jag dejtade förra året fortfarande jagar mig.

Okej. Då borde du inte döpt tråden till Förvirrad av killen jag dejtar
  • Anonym (Julia)

Aa blev fel men går ej att redigera om rubriken. :)

• Anonym (Märkligt)
    Anonym (Julia) skrev 2024-08-28 22:10:35 följande:

Nej, tråden handlar om den tidigare killen som jag dejtade förra året fortfarande jagar mig.

Varför startar du en tråd om någon du dejtade förra året när du har en ny?
  • Anonym (Julia)

För att jag vill ha råd kring hur jag kan bli av med killen som jag dejtade förra året som fortfarande jagar mig och har hopp att jag ska gå tillbaka till honom när jag inte känner något för honom Skrattande

• Anonym (Märkligt)
    Anonym (Julia) skrev 2024-08-28 22:24:02 följande:

För att jag vill ha råd kring hur jag kan bli av med killen som jag dejtade förra året som fortfarande jagar mig och har hopp att jag ska gå tillbaka till honom när jag inte känner något för honom Skrattande

Varför skrev du inte det då? Du skrev ju att han gör dig förvirrad.
  • Anonym (Märkligt)

Blir väldigt förvirrad av dig, TS. Du skriver i tråden "Är han verkligen intresserad eller bara vill ligga?" Men nu vill du alltså veta hur du ska bli av med honom istället? Varför undra om han bara vill ligga om du nu inte vill ha honom?

• Anonym (Julia)

Ja det är ju det som gör mig förvirrad. Men jag känner inget för den tidigare killen jag dejtade förra året. 

• Anonym (Julia)

Han ville komma tillbaka efter att han ghostade mig 4 månader efter vårt sex. 

• Anonym (korven)

Hm. Får lite stalker-vibbar. Akta dig, TS. Den killen du dejtade förut låter inte helt frisk.

Förmodligen fick han självförtroende efter ni haft sex och kanske hittade "en bättre".  Men sen rann det ut ur sanden och han har inte hittat nån ny och insett att du kanske var rätt bra ändå, trots allt. Detta är tolkningen om han är normal.

Men att han inte ger upp och ringer dig från dolda nummer tyder på att han har nån problematik. Hör han av sig igen, så säg att du kommer kontakta polisen. Som sagt. Stalker-vibbar.

• Anonym (Märkligt)
    Anonym (Julia) skrev 2024-08-28 22:31:12 följande:

Ja det är ju det som gör mig förvirrad. Men jag känner inget för den tidigare killen jag dejtade förra året. 

Ställer frågan igen: Varför undrar du då om han är intresserad eller bara vill ligga?
  • Anonym (korven)
    Anonym (Märkligt) skrev 2024-08-28 22:34:07 följande:
    Ställer frågan igen: Varför undrar du då om han är intresserad eller bara vill ligga?
    För att han aldrig släpper taget om henne, samtidigt som han dumpade henne förut och förklarade att han bara ville ligga.

Om så är fallet, varför håller han på som han gör och ringer om och om igen, från dolda nummer. Nåt är inte friskt.

Och att hans familj friend requestat henne tyder också på att han blåst upp hennes betydelse enormt för sin omgivning. Tycker det låter väldigt creepy. 
  • Anonym (Julia)

Exakt anonym (korven). Äntligen någon som förstår det jag beskrivit. Det är exakt det han har gjort. Och det var även anledningen till att jag skapade den här tråden då han fortfarande ger indikationer på intresse men jag jagar inte honom. Jag tog bort hans nummer för ett år sedan och har inte kontaktat honom sedan dess. 

• Anonym (usch)

Han har ngn psykisk problematik i grunden och det här gör att han går av och går på (sin egen) karusell, för att försöka ge mig på en beskrivning, han fungerar inte som du, går rakt fram och sedan inte tittar tillbaka. Hans beteende tidigare tyder också på det här. Han har ångrat sig och vet inte vad han ska göra. Han mår sämre generellt, då brukar det här komma tillbaka. Var rädd om dig.

• Anonym (Julia)

Precis. Han var väldigt på och av när vi dejtade också, det var därför jag avslutade med honom. 

• Anonym (korven)

Säger som någon annan, var rädd om dig TS. Kontakta polisen i värsta fall. Kanske även informera honom om att du kontaktar polisen om han inte lägger av.

• Anonym (L)

BLOCKA! 

Han verkar precis som han säger väldigt omogen. Han har inte fått ligga på ett tag och vill därför komma tillbaka för runda 2 med dig innan han hittar någon ny. Prata inte med honom, svara inte, BLOCKA honom överallt. 

• Anonym (Halvblodsprins)

Man är "särbo" tills man väljer att gifta sig. 
    Innan dess kan någon flytta till den andras stad. 

• Anonym (Halvblodsprins)
    Anonym (Halvblodsprins) skrev 2024-08-29 12:50:42 följande:

Man är "särbo" tills man väljer att gifta sig. 
    Innan dess kan någon flytta till den andras stad. 

Oj, fel tråd. 
  • Anonym (?)
    Anonym (Julia) skrev 2024-08-28 22:42:05 följande:

Exakt anonym (korven). Äntligen någon som förstår det jag beskrivit. Det är exakt det han har gjort. Och det var även anledningen till att jag skapade den här tråden då han fortfarande ger indikationer på intresse men jag jagar inte honom. Jag tog bort hans nummer för ett år sedan och har inte kontaktat honom sedan dess. 

Men vad är det med dessa som trycker tummen ner på detta inlägg. FL är verkligen botten av skolgårdsfasoner, dömande och taskigheter mot människor som vill ha stöd. Har aldrig någonsin stött på en så tjock samling av människor som verkar gilla att uttrycka sig nedlåtande mot folk som vill ha support och förståelse. Ibland undrar jag om folk verkligen inte fattar eller om de njuter av att trolla människor. Jag vägrar tro att jag är i minoritet av människor som faktiskt förstår andra på den här planeten, troligen är jag inte det heller (bara att FL är lite extra fullt av folk som gillar att bete sig som taskiga idioter men det är inte någon nyhet direkt). 

TS ditt inlägg är inte alls svårt att förstå. Och nu vet du att FL inte är något ställe där man kan vänta sig stöttande tongångar (även om det händer ibland och jag ser att du också fått vettiga svar av några).

Blocka killen, han verkar lite känslomässigt rubbad.
  • Anonym (usch)
    Anonym (Halvblodsprins) skrev 2024-08-29 12:51:23 följande:
    Oj, fel tråd. 
    Tro mig, jag har varit där själv Skrattande 
Svar på tråden Förvirrad av killen jag dejtar