Herpes - hemska besvär
Hej!Jag blivit smittad med herpes i underlivet av en man som inte hade någon aning om att han bar på detta virus (han har aldrig haft några sår eller blåsor, vi har träffats i ett halvår).
Jag kunde inte ens föreställa mig hur hemskt det är att ha herpes. Just nu har jag mitt andra skov vilket har pågått i 12 dagar och det blir bara värre för varje dag, jag vet inte vad jag ska ta mig till.
Att duscha och få vatten på känns som att bli knivskuren och det bränner och svider konstant, har både sår och blåsor.
Kan inte gå ordentligt, kan inte sitta. Har fått sjukanmäla mig från jobbet.
Första skovet blev bara några små blåsor på ena sidan som försvann efter en dag, inga sår eller någonting. Tänkte inte mer på det och visste inte då att det var herpes, men det förstår jag ju nu.
Har nu fått Valaciclovir utskrivet för framtida utbrott, men det är ju för sent att behandla med denna gången.
Har läst att det kan ta 3 veckor innan besvären försvinner och jag är så rädd för att det ska komma tillbaka.
Har precis beställt hem bedövningssalvan xylocain, hjälper den något? Kosttillskottet L-lysin började jag ta häromdagen då jag hört att det ska hjälpa.
Just nu har jag tappat all livsglädje och är så avundsjuk på alla som inte har dessa besvär. Vill bara få tillbaka mitt liv.
Är så rädd för att få herpesbesvär inför resor osv.
Någon som varit med om såhär brutala besvär och har några tips? Blir det bättre, när går det över?
Kommer absolut att försöka få långtidsbehandling om detta blir återkommande.