• Anonym (Hh)

Blockerad whatsapp?

Finns det något sätt att se om man är blockerad på Whatsapp utan att testa skicka ett meddelande?
    En person som jag har haft mycket kontakt med skrev till mig igår och hade då en profilbild men kort efter att jag läst meddelandet så försvann profilbilden och så även på det andra kontot personen normalt använder. Personen har normalt alltid en profilbild, så det är därför jag undrar. 
    Jag ville inte svara, och egentligen var det heller inget att svara på, men jag är rädd att jag är blockad och det klarar jag nog inte så bra att upptäcka om jag skulle vara. 

• Svar på tråden Blockerad whatsapp?
  • Anonym (Rose)

kan du plötsligt inte se profilbilden eller status kan du ju blivit blockad eller bara inte finns med i kontaktlistan längre. Omöjligt att veta.

• Anonym (Hh)
    Anonym (Rose) skrev 2024-08-26 22:40:49 följande:

kan du plötsligt inte se profilbilden eller status kan du ju blivit blockad eller bara inte finns med i kontaktlistan längre. Omöjligt att veta.

Ja precis, det var därför jag undrade om det fanns ett sätt att ta reda på det utan att skicka ett meddelande.
  • Ectea

Ja
    Sök på personen i wa
    Kommer det inte upp hälsning eller bild är du blockad 
    Du kan heller inte se senast online (men just det kan du ju stänga av utan att blocka också)

• Anonym (Hh)
    Ectea skrev 2024-08-27 07:33:14 följande:

Ja
    Sök på personen i wa
    Kommer det inte upp hälsning eller bild är du blockad 
    Du kan heller inte se senast online (men just det kan du ju stänga av utan att blocka också)

Jag har min onlinestatus dold så det kan jag inte se hos andra heller. 
    Personen har sitt namn under där profilbilden normalt är. Vad menar du med hälsning?
  • Anonym (P)

Profilbilden försvinner inte automatiskt bara för att personen blockar någon. Det är ett aktivt val man gör att ta bort den. 

• Anonym (Hh)
    Anonym (P) skrev 2024-08-27 07:54:01 följande:

Profilbilden försvinner inte automatiskt bara för att personen blockar någon. Det är ett aktivt val man gör att ta bort den. 

Okej, tack. Det är mest det tecknet jag har att gå på som gör mig orolig att jag blivit blockad. 
    Det spelar i sig ingen roll för jag kommer inte ta kontakt med personen och därmed kan jag inte skicka ett meddelande för att kontrollera (vill heller inte få veta om det nu skulle vara så - det tar nog knäcken på mig)
  • Anonym (A)

Kan man ha blivit blockerad även om man ser profilbilden men bara en bock när man skickat meddelande? 

• Anonym (Yes)
    Anonym (A) skrev 2025-04-17 11:42:06 följande:

Kan man ha blivit blockerad även om man ser profilbilden men bara en bock när man skickat meddelande? 

Ja garanterat block.
  • Anonym (Yes)
    Anonym (Yes) skrev 2025-04-17 12:40:17 följande:
    Ja garanterat block.
    Visar att meddelandet är skickat men inte mottagits. Blockerat.
  • Anonym (A)
    Anonym (Yes) skrev 2025-04-17 12:41:28 följande:
    Visar att meddelandet är skickat men inte mottagits. Blockerat.
    Det finns ingen annan anledning? 
  • Anonym (Hh)
    Anonym (A) skrev 2025-04-17 15:23:51 följande:
    Det finns ingen annan anledning? 
    Jo, det kan också vara så att personen inte har uppkoppling
Svar på tråden Blockerad whatsapp?