• Anonym (Orolig blivande mamma)

Felplacering av TENS

Jag är så orolig just nu? Jag är i vecka 38 och fick en TENS-maskin från en fysioterapeut för ca 10 dagar sedan. Hon gick igenom instruktionerna och visade hur man skulle använda den. Jag har haft så otroligt ont i bäcknen ner mot slidan. Det liksom bultar. Jag frågade om jag kunde sätta den in mot ljumskarna, och hon sa att det gick bra. När jag kom hem tänkte jag: Slidan och ljumskarna är så nära, så slidan borde också gå bra. Sagt och riktigt satte jag på dem på slidan/underlivet och det var SÅÅ skönt och smärtan försvann nästan direkt. Jag har gjort detta några gånger nu tills det slog mig att jag kanske gör något som är farligt för bebisen.. Placeringen är ju trots allt nära bebisens huvud!!! Eller att hjärtat kan påverkas på något sätt. Jag är så orolig att jag spricker! Vad kan ha hänt med bebisen? Om vi tänker värsta scenariot? Bebisen rör sig som vanligt och verkar må bra, men det betyder väl ingenting tänker jag.. Snälla försök inte att skrämma upp mig för mycket. Jag är redan jätteledsen och rädd som det är. Men självklart vill jag samtidigt ha ärliga svar såklart.
  • Svar på tråden Felplacering av TENS
  • Anonym (V)

Inget kan ha hänt bebisen. Isåfall hade de varnat dig om det.

• Ggiana

Rent spontant utan någon som helst kunskap om detta tror jag inte du behöver vara orolig! Om det skulle vara så att barnet på något sätt skulle kunna ta skada hade du blivit informerad om det. 
    du kan ju alltid höra av dig till barnmorskan och dubbelkolla bara! 

Anonym (V) skrev 2024-08-21 22:27:16 följande:

Inget kan ha hänt bebisen. Isåfall hade de varnat dig om det.

Tack för svar!
    Ggiana skrev 2024-08-21 22:28:56 följande:

Rent spontant utan någon som helst kunskap om detta tror jag inte du behöver vara orolig! Om det skulle vara så att barnet på något sätt skulle kunna ta skada hade du blivit informerad om det. 
    du kan ju alltid höra av dig till barnmorskan och dubbelkolla bara! 

Tack för svar! Jag pratade med barnmorskan som lugnade mig.
Svar på tråden Felplacering av TENS