• Anonym (Anonym K)

Hur ska jag göra?

Jag har börjat träffa en kille jag verkligen gillar. Vi klickar bra på alla vågplan men vi har 2 barn var på olika håll. Är man redo att släppa in denna karln och två barn till i livet? ska man senare sen flytta ihop och dylikt så behöver man antingen ett hus eller stor lägenhet. Han vill dessutom ha mer barn i framtiden.. Är bara så lost han är helt underbar men hur ska detta gå ihop eller är det bara jag som är nojig? kan inte ni i liknande situationer hjälpa mej med lite råd?

• Svar på tråden Hur ska jag göra?
  • Dexter dot com
    Anonym (Anonym K) skrev 2024-08-20 10:13:01 följande:
    Hur ska jag göra?

Jag har börjat träffa en kille jag verkligen gillar. Vi klickar bra på alla vågplan men vi har 2 barn var på olika håll. Är man redo att släppa in denna karln och två barn till i livet? ska man senare sen flytta ihop och dylikt så behöver man antingen ett hus eller stor lägenhet. Han vill dessutom ha mer barn i framtiden.. Är bara så lost han är helt underbar men hur ska detta gå ihop eller är det bara jag som är nojig? kan inte ni i liknande situationer hjälpa mej med lite råd?

Vill du ha fler barn ? Om inte så avsluta direkt så ödslar ni inte bort tid . Vänta något år innan ni börjar involvera barnen i er relation och se då om ni fortfarande ser en framtid ihop. Om det är problem med att hitta boende för er alla är ju särbo väldigt bra och enkelt tills barnen flyttat hemifrån.
  • Xenia

Det låter som om ni nyligen träffats, då är det verkligen för tidigt att flytta ihop. Har du träffat hans barn, har han träffat dina barn och har barnen träffat varandra?

Och som tidigare frågats, vill du verkligen ha fler barn?

Sedan om ni båda (eller bara han) har hög lön så kan ett hus vara bäst i framtiden. Men vem behåller huset om det tar slut? Kan du tvingas att tränga ihop dig och dina tre? barn i en alltför liten lägenhet? Mycket att tänka på.

Svar på tråden Hur ska jag göra?