• Anonym (Nykär kille)

Otroligt kär, men kan inte sluta att noja

hej! Jag är en kille på 28 år som under våren/sommaren träffat en tjej på 27 som jag är så otroligt kär i!

jag är så lycklig för detta är min första verkligen riktiga kärlek, jag har aldrig haft nån i gymnasiet osv och var inte populär bland tjejer när jag var yngre. Jag tyckte jag va ful och har jobbat mycket med mitt självförtroend och känner mig verkligen attraktiv.

jag har aldrig haft det så bra som med denna tjejen hon är så underbar mot mig och vi är en match made in heaven hon får mig att känna mig sexig och attraktiv och jag detsamma med henne.

vi kan knappt låta varann vara när vi ses. Men de finns ett stort men. Jag går och nojar mig över att hon skriver med andra killar när vi inte ses, när jag ser hennes poäng på snap gå upp är det nåt i mig som säger mig att hon har andra killar hon träffar. Men hon säger att jag är den bästa killen hon nånsin träffat.

hur ska jag sluta noja över detta? jag har ju aldrig känt såhär därför är jag extra rädd att det ska gå åt helvete jag orkar inte med dessa tankar för det förstör bara.
  • Svar på tråden Otroligt kär, men kan inte sluta att noja
  • Anonym (xxx)

Ja, så länge du inte litar på henne, så är risken stor att hon gör slut. 

Varför litar du inte på henne? Osäkerhet/svartsjuka är sjukt oattraktivt, och det brukar märkas även om du själv inte tror det. 

Antingen ger du dig in i detta fullt ut, så får framtiden visa vart det blir av det. Det finns inga garantier. Eller sök hjälp. 

• Anonym (Tröttsamt)

Ja du, om hennes Snap går upp, så har det ju en anledning. Kan ju mycket väl vara så att hon chattar med killar. Och med tanke på alla trådar du startat så är det uppenbart att du är vääääääääldigt osäker. Ingen bra kombo. Är väl bara att vänta och se hur det utvecklas. Finns väl inget annat du kan göra.

• Goneril

Njut bara, tillåt dig att vara lycklig. Den njutning du känner bär du med dig och den formar din framtid. Ett lärt uttryck är savoring, du kan googla på det. Det finns vetenskap kring detta, just hur lyckoperspektivet påverkar i positiv riktning och spiller över på andra områden i livet.                                                                                                                                                                             Ingen av oss vet hur saker och ting ska komma att utvecklas i livet; vi kan bli sjuka, misslyckas i tentor eller bli arbetslösa, Putin kan anfalla oss, det finns inga garantier, men har man känt sig riktigt lycklig, eller bara riktigt nöjd, har det en "vaccinerande" effekt. Förstör inte stämningsläget med oro och börja inte kolla henne! Vad skulle det i så fall hjälpa; det är bara en nulägesbild du får i alla fall! Hon kan ju träffa någon den femte september, det kan du inte veta! Detta sagt för att du ska inse att det är dumt att oroa sig, att du ska släppa det och ta vara på den tid du har nu! 

• Anonym (Xx)

Fråga henne hur hon känner. Känslorna ska vara ömsesidigt annars finns de ingen idé att hålla på. Jag antar att du vill ha något seriöst med tjejen o vill inte hon samma så sluta slösa din tid och hitta någon som är värd din uppmärksammhet. Våga fråga om hon pratar me någon annan, blir hon arg av att du frågar så har hon något att dölja

• 711freddan

Ett kort svar: SLUTA TÄNK SÅ MYCKET!

du har tagit henne med storm varför ska hon då ha andra? 

Svar på tråden Otroligt kär, men kan inte sluta att noja