• Anonym (Mamma)

Han vägrar hämta barnen

Jag är jättesjuk, helt slutkörd men har trots det hanterat barnen samtidigt. Jag är infektionskänslig och blir väldigt sjuk av minsta lilla. Det är hans vecka from idag och frågade vilken tid han kommer, men nej, "det passar dåligt att bli sjuk nu", så han vägrar ta risken att de bär med sig något!? Vet inte hur jag ska orka flera dagar till såhär 😣

• Svar på tråden Han vägrar hämta barnen
  • Jemp

Fy sjutton! 

Han gör ju solklart fel, frågan är vad du kan göra åt saken. Be honom skaffa barnvakt kanske, om han nu inte vill ta sitt föräldraansvar själv? (Och/eller hänvisa till 1177 som säger att det är väldigt få sjukdomar man som frisk familjemedlem behöver stanna hemma från, även om det ju är mer anpassat till skola osv).

Krya på dig! 

• Hjelm

"Jag vill inte ta hand om mina barn om de blir sjuka". Bra snubbe du skaffat barn ihop med...

• Anonym (stella)

Då får han banne mig komma över med färdig mat i alla fall till barnen! 

Nästa gång säger du ingenting om att du är sjuk, det är den trista konsekvensen av detta. 

• Hermis123

Gå till Siv eller familjerätten, varje gån han missköter sitt umgänge rapportera det.  Berätta för honom att  om han missköter sig då ansöker du om att bli boendeförälder och att han kommer få betala barnunderhåll.

• Yllop
    Hermis123 skrev 2024-08-09 13:45:16 följande:

Gå till Siv eller familjerätten, varje gån han missköter sitt umgänge rapportera det.  Berätta för honom att  om han missköter sig då ansöker du om att bli boendeförälder och att han kommer få betala barnunderhåll.

Det kanske är det han vill.

Med det sagt så tycker jag han gör fel eftersom överenskommelsen är att ni ska ha barnen halva tiden var.

Hur gamla är barnen?
    Är de kapabla att göra något själva?
    Bre mackor, koka ägg och andra enklare rätter.
    Sköta toalettbesök osv.

Svar på tråden Han vägrar hämta barnen