• Anonym (K.)

Flytta utomlands

Jag kan få jobb utomlands men har två barn med vv med en oansvarig förälder som satt käppar i hjulen för mig i över 10 år och nu vill jag leva mitt liv. Han kommer inte låta dem flytta med mig så jmammahjärtat värker men jag är så trött på att han dikterar mitt liv..

• Svar på tråden Flytta utomlands
  • Anonym (O)

Jag tycker att du resonerar underligt. Det är väl inte ditt ex som hindrar att du flyttar utan det faktum att du har barn med honom? Det är ju så det är att ha barn. Så länge de behöver en får man anpassa sitt liv efter deras behov. Dina barn behöver båda sina föräldrar även om den andra är en slarvpelle. 

Sen kan jag förstå att du är döless på ditt ex, men att du inte står ut med honom är inte ett skäl att hindra dina barn från att träffa honom regelbundet. 

• OlgaElvira

Är han villig att ha barnen på heltid eller vill han bara ställa till det för dig? Syna korten!

• Anonym (O)
    OlgaElvira skrev 2024-08-05 18:37:07 följande:

Är han villig att ha barnen på heltid eller vill han bara ställa till det för dig? Syna korten!

Eller är han för en gångs skull förnuftig och tycker att barn inte ska fråntas möjligheten att växa upp med båda sina föräldrar? 
  • PH76

Det är väll klart att han inte kommer? Skulle du tillåtit att de flyttade till ett annat land med honom?

• Anonym (Mami)

Jag vet hur vissa män kan vara. Alla Är verkligen inte såna att dom vill träffa sina barn. Kanhända ts har ett sånt ex som bara vill jävlas men är egentligen inte intresserad alls av sin egen avkomma. 

Har ni tänkt på de innan ni kastar skit på TS?

• Anonym (K.)

Han har aldrig varit intresserad av att vara pappa, första året av barnens liv brydde han sig inte, nu lämpar han över dem på sin sambo och alla andra som finns tillgängliga, så visst, de har rätt till båda föräldrar men då ska det vara någon som bryr sig också eller??

• Tow2Mater
    Anonym (K.) skrev 2024-08-05 19:04:53 följande:

Han har aldrig varit intresserad av att vara pappa, första året av barnens liv brydde han sig inte, nu lämpar han över dem på sin sambo och alla andra som finns tillgängliga, så visst, de har rätt till båda föräldrar men då ska det vara någon som bryr sig också eller??

Om han inte brydde sig om första, varför ville han ha ett andra? Och om du gjorde allt med första, varför ett andra?

Kan du veckopendla i jobbet utomlands kanske?
  • Yllop

Rent juridiskt har han rätten på sin sida.
    Du kan inte ta med barnen och flytta utomlands utan hans tillstånd.

Sedan förstår jag inte riktigt dina bevekelsegrunder.
    Om du anser att pappan inte tar sitt föräldraansvar, varför vill du flytta utomlands och lämpa över hela ansvaret på honom?

Glöm inte att hur olämplig du anser att han är som förälder, så valde du att skaffa två barn med honom.

• Anonym (Mami)
    Yllop skrev 2024-08-06 12:40:24 följande:

Rent juridiskt har han rätten på sin sida.
    Du kan inte ta med barnen och flytta utomlands utan hans tillstånd.

Sedan förstår jag inte riktigt dina bevekelsegrunder.
    Om du anser att pappan inte tar sitt föräldraansvar, varför vill du flytta utomlands och lämpa över hela ansvaret på honom?

Glöm inte att hur olämplig du anser att han är som förälder, så valde du att skaffa två barn med honom.

Hon vill ju såklart flytta MED barnen
  • Anonym (...)
    Anonym (Mami) skrev 2024-08-06 17:43:44 följande:
    Han kommer inte låta dem flytta med mig så jmammahjärtat värker men jag är så trött på att han dikterar mitt liv..

detta tolkar iaf jag som att hon överväger att flytta utan dem...
  • Anonym (Mami)
    Anonym (...) skrev 2024-08-06 18:13:37 följande:
    Han kommer inte låta dem flytta med mig så jmammahjärtat värker men jag är så trött på att han dikterar mitt liv..

detta tolkar iaf jag som att hon överväger att flytta utan dem...
    Ja så tolkar inte jag de
  • Yllop
    Anonym (Mami) skrev 2024-08-06 17:43:44 följande:
    Det intrycket får inte jag när jag läser ts.
Svar på tråden Flytta utomlands