• Anonym (Frustrerad fru)

Förspel

Hur går erat förspel till? Här är det ofta avklarat på några minuter och inte alls tillräckligt för att jag ska komma till den upphetsningsnivå jag behöver. Skulle önska mig mer som När man var yngre, utanpå kläderna. Har jag för höga krav? 

• Svar på tråden Förspel
  • Anonym (d)

Vad säger han när du tar upp det fullt rimliga kravet?

• Anonym (Okänd)

Nej inte alls för höga krav.

Mitt ex var pang på rödbetan. Han hade fått för sig att det var så det skulle vara bara för att jag sagt någon gång i början (när jag var väldigt ung) att jag inte gillar långa förspel. Älskaren jag har sedan ett bra tag tillbaka tar sig tid att smeka mig över olika delar av kroppen, härliga kyssar, erogena zoner, lite allt möjligt. Jag är väldigt lättänd med honom så det är inte som att det behövs lång tid ändå och även om vi kör en snabbis så känner han av om jag är redo. Naturligtvis gör jag det skönt för honom också. Det känns lite mer som ett ge och ta där även jag får ha det trevligt före, under och efter.

• Anonym (Anna)

Kommunicera det till din partner.
    Vi har inte alltid förspel utan kör pang på.
    Men de bästa gångerna är när jag(kvinnan) kommit genom tex oralt.
    Långa förspel är lite sällsynt HR

• Anonym (Kvinna)

Nej frustrerad fru. Dina krav på längre förspel är inget överdrivet på något sätt. Hur snabbt tändningen kommer till skiljer sig naturligt från en människa till en annan. Allt är individuellt och situationsbundet. Tala helt enkelt om för din man att erotiken blir mer njutningsfull och skönare för dig med ett längre förspel än de befintliga! För mig korrelerar startsträckan med var jag befinner mig i min menstruationscykel. Under ägglossning rekordsnabbt. Ett par minuter. Numera utifrån mood, tidsaspekt och attraktion till mannen. 

• Ascendere

Förspelet börjar ungefär 15 minuter efter den senaste orgasmen och pågår tills det är dags nästa gång. Smekningar med och utan kläder, pussar, kramar, kyssar, ord, textmeddelanden, bilder, röstmeddelanden osv

• XDX
    Anonym (Frustrerad fru) skrev 2024-07-29 21:46:13 följande:
    Förspel

Hur går erat förspel till? Här är det ofta avklarat på några minuter och inte alls tillräckligt för att jag ska komma till den upphetsningsnivå jag behöver. Skulle önska mig mer som När man var yngre, utanpå kläderna. Har jag för höga krav? 

Det börjar långt innan sovrummet. Allmänt att hjälpa varandra att må bra, trivas, ha kul, inte stressa, flirta. Både laga mat och göra allt runtomkring som att plocka undan, diska, spara matrester. Ge massage, komplimanger. 

Handlar också om att välja ett bra tillfälle, t ex när hon tagit en powernap eller sovit en hel natt. Och när hon inte har bråttom. 

När vi väl hamnar i sängen så är första prio att få mycket hudkontakt. Av med alla kläder och ligga tätt ihop. Kramas, kyssas, ge heta komplimanger. Klämma och smeka varandra, flämta belåtet. Hon tar sedan min kuk och börjar massera sin vulva med mitt stenhårda stora ollon. Hon ger den en hawk tuah så att vulvamassagen blir ännu bättre.

Efter en stund börjar vi så smått göra små ansatser till penetration, sakta gradvis djupare under kanske 5 minuter innan ordentlig penetration. Sedan är sexet igång! 😍
  • Anonym (Huldran)

Misströsta inte. Det är helt genomförbart att "lära om". 

När jag mötte min nuvarande man så hade han, trots sina 45 år, inte förstått det dör med förspel. Det var pang på rödbetan.  
    Jag sa till honom att nu fick han följa efter mig och tänk han njöt av det lika mycket som jag. 
    För oss är förspelet huvudsaken.

• Anonym (Man)

Nu har vi inte haft sex på 5-6 år, men det var oftast hon som startade förspelet genom att börja smeka. Sedan smekte vi varandra och kysstes. Tog några minuter i iallafall, gick oftast ganska fort att "köra på" sen.

• Anonym (hehe)

Tycker förspelet är roligt och inte bara mysigt. Det brukar byggas upp en stämning efter kyssar/hångel och när vi ligger tätt. Jag brukar lägga mitt ben nära hans k'k som ett tecken typ (känner om han blir hard). Sen lite smek utanpå kläderna ett ganska långt tag då det är kul att teasea varandra hahah, sen brukar det ofta dras igång med oralt innan själva sexet. 

• Anonym (Kvinna)
    XDX skrev 2024-07-29 22:18:06 följande:
    Det börjar långt innan sovrummet. Allmänt att hjälpa varandra att må bra, trivas, ha kul, inte stressa, flirta. Både laga mat och göra allt runtomkring som att plocka undan, diska, spara matrester. Ge massage, komplimanger. 

Handlar också om att välja ett bra tillfälle, t ex när hon tagit en powernap eller sovit en hel natt. Och när hon inte har bråttom. 

När vi väl hamnar i sängen så är första prio att få mycket hudkontakt. Av med alla kläder och ligga tätt ihop. Kramas, kyssas, ge heta komplimanger. Klämma och smeka varandra, flämta belåtet. Hon tar sedan min kuk och börjar massera sin vulva med mitt stenhårda stora ollon. Hon ger den en hawk tuah så att vulvamassagen blir ännu bättre.

Efter en stund börjar vi så smått göra små ansatser till penetration, sakta gradvis djupare under kanske 5 minuter innan ordentlig penetration. Sedan är sexet igång! 😍
    Wow vilken het utläggning i ert! 😍 Kunde inte målat upp det bättre själv. ja, scenariot är välbekant i mitt oxå. Som sagt bra presenterat. Känslan triggas lätt. 
  • Anonym (Jh)

Ställ dina krav! Dom är fullt rimliga! Bästa sexet upplever jag när man redan på morgonen bygger upp en förväntan, smsar under arbetsdagen med lite småflirt sen på kvällen få explodera tillsammans efter att ha längtat. 

• KimLinnefeldt

Hon är snabb, jag är mer långsam, skulle vilja hålla på med kel och smek längre, ta små pauser mm.

• NorrlandsMan

Träffa en annan 😉

• New  Dawn

Ordet förspel är så fyrkantigt, och jag har svårt för det egentligen, men vad menar du med förspel? 

Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (Kvinna)
    XDX skrev 2024-07-29 22:18:06 följande:

Kan inte riktigt släppa tanken på din tanke om det enligt min opinion perfekta förspelet. Allt inkluderat. 😍 Wow på nytt 🤩
  • XDX
    Anonym (Kvinna) skrev 2024-08-31 19:16:47 följande:
    Kan inte riktigt släppa tanken på din tanke om det enligt min opinion perfekta förspelet. Allt inkluderat. 😍 Wow på nytt 🤩
    ❤️😊
Svar på tråden Förspel