Vad tycker ni om namnet?
Om namnet Severin?
Om namnet Severin?
Låter som ett sötningsmedel
Lustigt, har precis sett en dansk serie, Badhotellet, där en av gästerna döper barnet till Severin.
Nej, jag skulle aldrig döpa mitt barn till det.
Det är även ett märke på köksmaskiner, samt det är nästan lika många som har det som efternamn i Sverige än som förnamn.
Fruktansvärt.
Låter för tyskt för mig.
Jag tycker det är fint.
Det är fint tycker jag, om jag hade träffat någon yngre person med det namnet hade jag tänkt att föräldrarna nog var fans av The Velvet Underground 😊
Egentligen ett vackert namn, men jag tror att det skulle bli för konstigt på ett barn som föds i dag. Något i stil med att heta Amadeus eller Ambrosius. Det ska ju hålla i vardagen också. Sedan beror det lite på efternamnet med. Severin + ett vanligt son-namn blir bara löjligt.
Låter för tyskt för mig.
Jag tycker att det är ett fint namn! Äldre men okomplicerat och lätt att uttala.
Nej, det låter som en medicin.
Lyssna inte för mycket på alla negativa kommentarer. Om du gillar namnet - ta det. Ditt barn kommer inte att bli mobbat för det. Folk gnäller mycket innan, men när barnet väl heter så, accepteras det mycket snabbt. Två av mina barn har ganska ovanliga namn. Det har aldrig varit problem pga det.
Jag personligen gillar det inte men tror att det är ett sånt namn som växer på en och man gillar det mer och mer.
Barnet kommer inte att bli mobbad pga av namnet som ovan skrev, det inte komplicerat och lätt att uttala, det är inte fult eller konstigt enligt min åsikt bara inget jag hade valt, kör på om ni gillar det!
Lustigt, har precis sett en dansk serie, Badhotellet, där en av gästerna döper barnet till Severin.
Nej, jag skulle aldrig döpa mitt barn till det.
Det är även ett märke på köksmaskiner, samt det är nästan lika många som har det som efternamn i Sverige än som förnamn.
Helt okej namn.
Mycket bättre än wt-namn som Kevin, Liam osv.
Tänk på att Severin är ett pojknamn, ska man ge det till en tjej lägger man till ett e så det blir Severine.