Hur lång tid efter p-spruta blev ni gravida ?
Har precis fått min mens efter 8 månader . Hur lång tid tog det för er att bli gravid efter Att mensen kom igång igen efter p-spruta ?
Har precis fått min mens efter 8 månader . Hur lång tid tog det för er att bli gravid efter Att mensen kom igång igen efter p-spruta ?
För mej tog de långt tid för min ägglossning att komma igång.
Sista sprutan tog jag dec 2022 och nu e jag gravid i vecka 22.
hur såg mensen ut i början? Stabiliserades den direkt ? Hade du ägglossning när du fick din mens ?
Min mens kom augusti 2023 för första gången och den var väldigt sparsam.
Hade ingen ägglossning för jag tog äl-test pga av vi ville bli gravida.
Hade mellanblödningar oxå.
Men efter några oregelbundna mens så återställde mensen sej och då kom min ägglossningstest igång.
Vet att jag var så ledsen och de va en jobbig/psykiskt tid för mej. Ville bara bli gravid.
Men det är olika för alla, när tog du sista sprutan?
Jag tog sista sprutan i november 2023 och i söndags kom en första blödning som var väldigt sparsam. det kanske är som du att den inte riktigt har stabiliserats än. Vill så gärna bli gravid så det är så jobbigt just nu. Har testat med äglossningstester men ingen ägglossning än
Fick du hjälp med att få igång mensen? Eller nån ägglossning ?
Nej jag fick ingen hjälp med ägglossning, det måste gå ett år för att få hjälp.
Skrev egenremiss till gyn men tills jag fick en tid blev jag gravid tack gud
Börja ta folsyra redan nu om du ändå planerar, det gjorde jag.
Förstår dej 100 procent asså.
Helvete vilken jobbig period det var för mej, många tårar och psykisk stress..men till sluuut gick det.
För mej var de även så att det gick typ 2 ägglossningar innan det tog.
Tills hela maskinen börja jobba som den ska typ.
Kunde inte tro mina ögon när vi plussa😍.nu väntar vi en liten frisk flicka.
Men det betyder absolut inte att det blir så för dej. Du kan bli gravid innan oxå.
Olika för alla kroppar.
Med facit i hand skulle jag aldrig tagit den jävla sprutan, bm sa då att de tar 6 mån fär kroppen att återhämta sej. Men så var det verkligen inte.
Tack så mycket för dina svar ❤️ det värmer. Jag ångrae också att jag tog sprutan kommer aldrig ta den igen. jag kommer få hjälp i november om det Inte har kommit igång än ???? jag har tagit kontakt med en privat gym också som har sagt att psprutan gör så att slemhinnan blir så tunn och det är därför man inte får någon mens
Jo kom på det nu, när mensen kom rekommendera min syster mej om EPA-Glandin. Jag börja me dem direkt. För det är precis som du säger med slemhinnan .
Glandin gör att slemhinnan tjocknar och lättare för sperman att fästa.
Du kan läsa om det, vet ej om det hjälpte men jag börja med dem iallafall.
Åt dem och folsyra.
Du kommer bli gravid😊 allt kommer ordna sej
Tack snälla. har fått hopp nu på nytt ❤️