• Anonym (Fundersam)

Tveksamt gravtest

Hej!

Min fru började för någon månad sedan att känna av en hel del symtom kopplade till en tidig graviditet. Så vi köpte ett analogt clearblue test. Och enligt instruktionerna så är ett streck utöver kontrollstrecket alltid positivt oavsett hur svagt det är. Jag vet inte om det är så att man ser vad man vill se eller om det faktiskt är ett streck där. Så vi väntade ca 2 veckor till och köpte ett tvåpack med digitalt test. Ett av dom stod ej gravid på, det andra var skadat i förpackningen men vi testade ändå. Och efter ett par minuter kommer 3+ fram på skärmen och en svart blubb som jag antar är rester av där timglaset tidigare visats. Hur skulle ni tolka dom här resultaten? 

• Svar på tråden Tveksamt gravtest
  • Core

Jag hade lagt tio minuter på att åka och köpa ett till istället för att låta spåtanter här inne gissa????

• Core

Det skulle vara en smiley, inte tre frågetecken 

men här har inte utvecklingen kommit längre än till runskrift, på alla andra forum jag huserar har det funkat att lägga in smileys från telefonens tangentbord sedan 2011

• Anonym (B)

Som de andra redan sagt. Köp nytt digitalt test så slipper ni fundera på det.

• Anonym (Rosa)

Jag litar mer på det ?analoga? och styrkan på strecket, Hcg-remsor. Efter fyra veckor borde det vara starkare. Köp ett nytt! 

• Anonym (Nej)

Undvik digitala!! Använd vanliga stickor, de ger tydligare svar.

• Anonym (Fundersam)
    Anonym (B) skrev 2024-07-27 19:39:48 följande:

Som de andra redan sagt. Köp nytt digitalt test så slipper ni fundera på det.

Det ska vi, absolut. Men i vår lilla by finns inga apotek i närheten som är helgöppet. Och nyfikenheten tog över, så tills på måndag var tanken om någon varit med om något liknande och ville dela med sig av sin erfarenhet. 
  • Anonym (Fundersam)
    Core skrev 2024-07-27 18:39:18 följande:

Jag hade lagt tio minuter på att åka och köpa ett till istället för att låta spåtanter här inne gissa????

Det ska vi, absolut. Men i vår lilla by finns inga apotek i närheten som är helgöppet. Och nyfikenheten tog över, så tills på måndag var tanken om någon varit med om något liknande och ville dela med sig av sin erfarenhet. 
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (Rosa) skrev 2024-07-27 19:52:51 följande:

Jag litar mer på det ?analoga? och styrkan på strecket, Hcg-remsor. Efter fyra veckor borde det vara starkare. Köp ett nytt! 

Absolut, det får bli på Måndag. Tack för tipset om analoga 
  • Anonym (r)
    Anonym (Fundersam) skrev 2024-07-27 20:32:45 följande:
    Ingen butik, mack?
Svar på tråden Tveksamt gravtest