Bebis ändrar läge fortfarande i v 40
Är det någon som har erfarenhet av bebis som ändrar läge i magen regelbundet sent i graviditeten? Hur slutade det?
Sedan de började kolla fosterläge i vecka 35 så har hon inte legat med huvudet ner två kontroller i rad. Jag har haft en del extra kontroller pga misstänkt tillväxthämning och under dessa 4,5 veckor har hon legat i säte, huvud ner, tvärläge, huvud ner, tvärläge, huvud ner, tvärläge så sent som i onsdags och igår torsdag låg hon huvud ner igen.
Tre gånger har jag varit bokad för vändning. En vändning genomfördes enkelt, första och sista gången hade hon vänt sig själv samma dag.
Detta är mitt tredje barn och på grund av moderkakan i framvägg så har jag jätte svårt att själv känna hur hon ligger. Jag vill i största mån undvika kejsarsnitt.
Barnmorskan tyckte jag borde sättas igång när bebis ligger rätt för att inte riskera att förlossningen startar och vattnet går när bebis ligger på tvären, men läkaren på förlossningen avfärdade det och tyckte att det bästa vore om förlossningen startade naturligt.