Sova med kramdjur?
Hur långt i åldern har era barn haft kramdjur när dom ska sova?
12 åringen sover fortfarande med kramdjur.
Hur långt i åldern har era barn haft kramdjur när dom ska sova?
12 åringen sover fortfarande med kramdjur.
Det kallas att bli vuxen och anpassa sig till livet.
Vill man stanna kvar i barndomen och bete sig omoget och som en kuf så lär man nog få sitta i en ganska ensam båt.
Jag väljer hellre att utvecklas med alla andra.
Jag är 41 år och sover fortfarande med min nallehund som jag fick av min pappa när jag föddes.
Slutade med sånt när jag började mellanstadiet. När tonåren tar vid tror jag de flesta normalutvecklade personer skippat sina luddiga leksaker som sovsällskap.
Vuxna som håller fast vid såna barnsligheter låter ju bara kufigt och omoget.
Tilläggas bör att det faktiskt finns något som kallas kramkudde just gör att man upptäckt att det ger en liknande reaktion i kroppen som att krama något som lever. Finns i olika utföranden, tex en kudde med en arm.
Min son är nio år och sover fortfarande med sin snutte som han fick när han föddes. Hon (för det är tydligen en hon) är den han älskar mest i hela världen och kommer inte överleva en tvättning till, så när han är magsjuk får hon hålla avstånd.
Det är hans stora trygghet och hon finns alltid där när han är sjuk, trött, ledsen eller orolig. Nu för tiden bor hon mest i sängen, tidigare var hon med exakt överallt, men hon är gammal och behöver väl mycket vila.
Jag vet en 20-åring som inte kan sova utan sina kramdjur... (inte mitt barn)