Tappat all lust med mat - Tvärstopp - Kom helt plötsligt
Det bara kom och helt plötsligt har jag tappat all lust till mat. Det är tråkigt och i princip ''inget gott'' känsla.
Jag vill varken laga elller äta. Jag var tidigare en mycket stor matälskare och älskade att kolla på olika matprogram och diskussioner om mat. Jag tyckte det såg trevligt och gott ut. Men nu tycker jag inget sådant är kul och det är inget roligt med mat.
Jag var en matälskare som gillade att ha heta i maten, men det är helt borta. Jag gillade att ha olika grönsaker m.m i maten, men det är också borta. Knappt som så att jag vill eller orka ha lök i maten.
Jag älskade kycklingcurry. Men det har bara försvunnit. Nu gör jag det bara för att det är min ''standard'' eller ''specialitet'' i köket.
Jag vill inte och kan inte prova något nytt. Det är all mat som är tråkigt. Så det är inte som så att det är känns extra kul att gå på restauranger. Eller hemma hos någon för den delen.
Jag är inte sorgsen eller så. Jag är inte deprimerad. Det är inget plötsligt som har hänt i min vardag. Denna tvärtstopp kom bara plötsligt. Jag visste inte om jag skulle ta upp detta med någon eller anse detta som allvarligt, då jag tvingar mig att äta ändå. Men jag börjar här med tråden, så får jag se om det anses allvarligt. Jag vet ingenting om ätstörningar eller så. Jag känner mig inte psykiskt eller fysiskt sjuk. Men det kanske finns en och annan doktor eller psykolog här, som kan anse att man bör vända sig till någon proffersionell? Kanske finns en underliggande fysiskt sjukdom, som kroppen inte reagerar på, utan reagerar med denna tvärstopp av mat i första hand? Jag vet inte?