• Anonym (Anonym)

Ägglossning efter p-piller??!

Hej!

Jag tog mitt sista p-piller den 30/6, fick ?p-piller mensen? den 3/7-8/7 och började då med ägglossningstester samma dag för att börja få koll igen hur kroppen funkar efter p-piller i många år! 

Registrerat alla ägglossningstest i en app som visar vad LH värdet ligger på, tog första testet 8/7 då låg de LH värdet på 0,14. Dagen efter låg de på 0,18 och sen 0,24. Efter det har det bara gått ner och idag låg de på 0,1. 

Jag vet att ägglossningen kan utebli i början när man slutat med p-piller, och samma med mensen. 
    Men tyckte det va konstigt att LH värdet gick upp på testerna, men aldrig så mycket att det blev positivt, för att nu nästan försvunnit helt!
    vet någon varför?

• Svar på tråden Ägglossning efter p-piller??!
  • Anonym (Suck)

För att värdet går ner efter ÄL...............

• Anonym (Anonym)

Glömde att skriva att jag haft som mild mensvärk nu även fast det va 1 vecka sen jag hade mens, så som jag fick vid ägglossning innan jag började med p-piller

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Suck) skrev 2024-07-14 21:11:50 följande:

För att värdet går ner efter ÄL...............

Men kan jag ha haft ägglossning samtidigt som jag hade p-piller mensen då? Vad jag har kunnat läsa så är man fortfarande skyddad vid bortfallsblödning, och då tänkte jag att man inte kunde ha ägglossning samtidigt?
  • Anonym (T)

Fortsätt testa, det kan ta tid innan ägglossning kommer ☺️ 
    Jag har inte ätit p-piller på många år men kan ändå få ägglossning runt dag 20 och det är inte helt ovanligt. Testen bör gå upp åtminstone över 0,5 för att misstänka att kroppen försökt ägglossa. Det är inte säkert att man får ägglossning bara för att testen blir positivt heller, det kan ta tid efter p-piller stopp innan det kommer igång. Värken kan vara att hormonerna i kroppen har ändrats ☺️

• Anonym (Suck)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-07-14 21:19:47 följande:
    Men kan jag ha haft ägglossning samtidigt som jag hade p-piller mensen då? Vad jag har kunnat läsa så är man fortfarande skyddad vid bortfallsblödning, och då tänkte jag att man inte kunde ha ägglossning samtidigt?
    Med tanke på att du slutade med piller den 30 så kan du ha haft en tidig ÄL. Det var ändå 10 dagar efter.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Suck) skrev 2024-07-14 21:32:49 följande:
    Med tanke på att du slutade med piller den 30 så kan du ha haft en tidig ÄL. Det var ändå 10 dagar efter.

Det va så jag tänkte också, har försökt att googla om man kan få ägglossning+bortfallsblödning direkt efter. Men hittade inget svar på de, därför blev jag lite förvirrad med allt nu, med testerna som ökade värde till att bara försvinna helt, smått molande värk, även haft lite svullen mage dom senaste 2-3 dagarna nu. 

va först rädd att det va tidiga gravidsymptom, men känns ganska omöjligt då det är extremt tidigt😬

Svar på tråden Ägglossning efter p-piller??!