• Leonit

21 åring som behöver hjälp

Hej
    jag är en tjej på 21 år, jag har under senaste tiden haft klump känsla i magen och massa ångest Inann jobb, känner att de spänner i halsen och att jag blir snurrig. jobbar heltid och 13-14 h pass 4 dagar ut 7

på mina lediga dagar kan jag inte slappna av och tänker på nästa gång jag ska jobba och de ger mig ångest. Min stackars pojkvän får ta allt då jag gråter hela tiden. Jag känner mig som en jobbig flickvän. 

går runt me panik känslor hela tiden. Massa tvångstankar. Var på väg till jobbet när jag hade en panik attack i tåget och behövde sjuka mig, fick skuldkänslor och aldrig gjort detta tidigare. oroar mig att jag ska förlora jobbet även om jag hatar jobbet. (Behöver inkomst) får en bra lön.

De är något annat jag vill göra i livet, mitt jobb är inte tillräckligt stimulerande. Hinner tänka massa och tänka på tvångstankar osv. 

är alltid sur, kan snapa helt plötsligt. självförtroende är borta.min kille ska inte behöva ta detta mer heller. Börjat isolera mig och inte vela träffa folk för jag e såhär.

• Svar på tråden 21 åring som behöver hjälp
  • Anonym (Me too)

Byt jobb!!! Till vad som helst egentligen 

• Anonym (Jobbigt)

Börja med att sjukskriva dig. Gå sedan till doktorn och bwrätta om ditt mående. Doktorn får avgöra ifall du behöver medicin eller om det räcker med psykologkontakt. Förklara att du måste vara sjukskriven en längre tid. Anser jag i alla fall du håller ju på att gå under låter det som. Under tiden ta hand om dig. Sov mycket, ät o drick mycket, rör på dig och gör allt du tycker om. Total egentid. Sök också under tiden andra jobb som kan vara något eller kolla någon passande utbildning. Men gå ej till ditt nuvarande jobb. Låter extremt ohälsosamt. Kram

Svar på tråden 21 åring som behöver hjälp