• emmasv123

Hjälp

HJÄLP, vad tror ni 

i början på december blev jag gravid som tyvärr slutade i ett tidigt missfall. Ca en månad senare kom mensen tillbaka och vi tänkte att snart händer det igen. Mensen har varit regelbunden och vi har regelbundet haft sex under fertila dagar. Men ingen graviditet än. Blir så ledsen när de känns som de aldrig tar sig.. 

senaste cykeln var dock inte som vanligt, inga ömma bröst eller känningar på ÄL, mensen kom inte och jag tänkte nu är jag gravid. Tog flera test men alla visade negativt. Ca fem dagar senare kom mensen.. denna menscykel provade jag ÄL TEST från CB och jag fick två runda ringar först sen blinkande smiliey men aldrig någon fast. Här är jag nu på dag 21 av en cykel på ca 29-30 dagar. Inget tecken på äl förutom att jag börjar på ömma bröst och vita vattniga flytningar (ej stretchiga) 

så vad tror ni: kan kroppen Fortfarande ?krångla? sen missfallet? fick jag ett tidigt missfall förra månaden också? kan jag ha så sen äl som nu dag 21? Kan jag va gravid? blir galen på detta. Allt jag vill är att få bli gravid och bilda familj 
  • Svar på tråden Hjälp
  • Cececilia

Hur tidigt var missfallet? Fick du vård för det? 

Tror inte att det ska påverka kroppen nu, det finns fler orsaker till att kroppen krånglar. Att kroppen hoppar över ägglossning någon månad om året är inte ovanligt och helt ofarligt. 

Kan förstå om det är oroande dock, kanske en fertilitetsuttedning skulle lugna? Dock är det oftast så att de vill att man ska ha försökt ett år när man är under 35 för att göra det. Och under den tiden inte uppnått graviditet. Så om du aldrig sökte vård för missfallet kanske ni kan mörka det när ni söker för utredning men berätta när ni väl är på utredningen för den läkaren. 

Svar på tråden Hjälp