• Becca25

Graviditetsillamående

I mina tidigare graviditeter har jag mått så dåligt med illamående och kräkningar till den grad att jag blivit inlagd med drop. Det har alltid börjat i vecka 6 och jag går nu in i vecka 7 men mår fint. Har lite symtom men inget direkt illamående. Det är för bra för att vara sant och tankarna går i om det är nått fel, om det är ett tyst MA????

Läst att om man tidigare haft Hyperemeses så är sannolikheten att man kommer får det igen väldigt stor. Men jag mår så bra. Finns någon som haft liknande erfarenheter? Mått extremt dåligt tidigare graviditeter men sen mått väldigt bra i andra?

• Svar på tråden Graviditetsillamående
  • Ruter

Min första graviditet mådde jag som en prinsessa inte illamående en ända gång. Ut kom en pojke.

Andra gången mådde jag så dåligt hela tiden kräktes AB allt jag åt. Fick inte behålla någonting och var också inlagd flera gånger med dropp. Var sjukskriven hela graviditeten pga det. Gick ner 20 kg under den graviditeten. Ut kom en flicka.

Tredje gången hade jag ett lätt illamående några veckor men aldrig så att jag kräktes någon gång. Gick över efter några veckor och mådde därefter prima som med första. Var helt säker på att det skulle vara könsbetingat och att vi åter skulle få en pojke. Blev mäkta förvånad när det kom ut en flicka till. 

• Becca25

tack för svar! På sjukhuset har de sagt att man brukar må sämre av flickor. Jag har ju bara haft pojkar, men blivit jätte dålig Skrattande. Kanske är tvärtom för mig, en flicka nu då. Haha! Men det verkar ju kunna variera mellan olika graviditeter även fast det är samma kön.

Svar på tråden Graviditetsillamående