• MrsHoppas

Ömma nipples precis efter ÄL?

Hej, 
    Jag får ibland (nu) väldigt ömma bröstvårtor som kommer precis efter att ägglossning har varit.. någon som vet vilket hormon som det kan vara? 
    Är det progesteronet som kommer så tidigt? 

Har tidigare haft att jag fått ont två dagar efter ÄL fram till två dagar innan mens.. 

Bifogar min graf för denna månad: det gröna längst ner är ömhet i bröstvårtorna. 

• Svar på tråden Ömma nipples precis efter ÄL?
  • Anonym (Wifey)

Jag får exakt som du, ont i bröstvårtorna efter ÄL, ganska exakt som du 2 dagar efter ÄL. Det är progesteronet som kan ge ömma bröstvårtor. Jag ser det som ett kvitto på att ÄL varit 😊 

• MrsHoppas
    Anonym (Wifey) skrev 2024-06-23 08:15:22 följande:

Jag får exakt som du, ont i bröstvårtorna efter ÄL, ganska exakt som du 2 dagar efter ÄL. Det är progesteronet som kan ge ömma bröstvårtor. Jag ser det som ett kvitto på att ÄL varit 😊 

Ah vad spännande 😁 man läser ofta annars att man får ömma bröstvårtor precis innan mensen. Men då kanske vi bara har mycket progesteron tidigt? 
  • Anonym (Wifey)

Progesteronet stiger kraftigt efter ÄL och är väl på sin topp ungefär en vecka efter ÄL, sedan håller det sig fortsatt högt om man är gravid och sjunker när man närmar sig BIM om man inte är gravid. 

Svar på tråden Ömma nipples precis efter ÄL?