• Anonym (70-talisten)

Sverige har de stökigaste klassrummen i hela Europa

Ja, enligt en ny studie är Sverige sämst i Europa på klassrumsdisciplin vilket resulterar i stökiga klassrum, buller och oreda. 

Vet att det diskuterats tidigare här på forumet men undrar ändå vad ni har för tankar nu när det kommer ut svart på vitt?

https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2024/06/sverige-samst-i-europa-pa-klassrumsdisciplin-visar-siffror-fran-oecd/

• Svar på tråden Sverige har de stökigaste klassrummen i hela Europa
  • Anonym (Så är det)

Det är väl glasklart.

Eleverna är ouppfostrade och lärarna har ingen makt, de får inget göra. Sedan att vissa inte törs säga detta högt, det är en annan sak, men så är det. 

• Spucks

Som någon som flyttat infrån Sverige just på grund av stökiga skolor har jag absolut inte svårt att tro på det. Känns faktiskt lugnande att det inte har blivit normalt utanför Sverige (än).

• Anonym (A)

Flera lärare började gråta efter att ha interagerat med min klass. Hemsk tid. 

• Pixxel
    Anonym (A) skrev 2024-06-18 20:47:29 följande:

Flera lärare började gråta efter att ha interagerat med min klass. Hemsk tid. 

Samma här. Särskilt när jag gick i fjärde klass så hade vi 16 st vikarier det året och de flesta satt bara och läste böcker för sig själva för dom hade gett upp våran klass.  Sedan blev det hyfsad ordning däremot.
Svar på tråden Sverige har de stökigaste klassrummen i hela Europa