• Anonym (TS)

Flyga , tidigt gravid?

Det är väl ingen fara? Har faktiskt gjort det förut när jag var gravid i vecka innan jag visste ,det gick ju bra. 
    Har två barn men har fått två missfall också, då är man ju lite nojig. Jag har nyss plussat nu, har inte bokat resan än men har lovat min dotter, tänkte boka imorgon. Kommer resa veckan efter midsommar och kommer vara i vecka 6-7 då ungefär beroende på exakt vilka dagar det blir.

Även om inte själva flygresan påverkar , kan det påverka att jag är flygrädd (tänker stress osv)? 

Har inte fått lyfta tugnt efter vecka 15-20 ungefär under tidigare graviditeter (fick cerklage då för att förebygga sent missfall eller att föda för tidigt) men i tidig graviditet får man väl alltid lyfta? Alltså inte extremt tungt men tänker typ väskor .. Lyfter ju redan sonen som är 2 år så det borde inte vara värre? Kan såklart fråga BM också. 

Är som sagt lite nojig på grund av tidigare missfall och komplikationer men vill väldigt gärna resa. Det blir bara jag och dottern som är 8 då.

• Svar på tråden Flyga , tidigt gravid?
  • Anonym (Hmmm ...., ,)

Jag flög till v 22 som flygvärdinna.  Men jag mådde bra utan komplikationer så kanske annorlunda för dig dock?

• Anonym (TS)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-06-16 11:38:01 följande:

Jag flög till v 22 som flygvärdinna.  Men jag mådde bra utan komplikationer så kanske annorlunda för dig dock?

Tack för svar:) 
    Ja alltså i tidig graviditet är väl mina graviditeter som vilken som helst, när jag fick missfall var det bara helt vanligt (tidigt) utan speciell orsak. Det är när det börjar bli tyngre som livmoderthalsen inte riktigt klarar av tyngden , fick akut cerklage i vecka 20 med första barnet och förebyggande i vecka 16 med andra.. Det är antagligen för att jag har tagit bort cellförändringar och alltså en bit av livmodertappen. 

Så efter ca vecka 16 (om jag får cerklage då) skulle jag inte våga resa men tror inte det ska vara något problem nu. Den här graviditeten var lite oplanerad men välkommen.. Tänker att om det går som det ska kommer jag ju ha en bebis nästa sommar som jag inte kommer kunna lämna så vill passa på att resa ensam med dottern nu, har väntat på att sonen blir tillräckligt stor så han kan vara själv hemma med pappa :) 

Men ska prata med BM också, tänkte ringa imorgon. 
Svar på tråden Flyga , tidigt gravid?