• PrettyTiedUp

Kan jag vara gravid ändå? RD11 ET

Hej! Igen.
    Ruvardag 11 idag med ett 3-dagars embryo, således äl+14. Bim+2. Tar Cyclogest 400 mg 2ggr dagligen, en morgon och en på kvällen. Testdag lördag den 15/6, alltså om 4 dagar. 

Jag testade negativt imorse, kan det vara för tidigt att testa? Kan jag ändå vara gravid eller är det kört?

Jag känner bara för att sluta med cyclogesten så mensen kommer, så man får ta nya tag :(. Antar att det är den som skjuter upp mensen? 

Tacksam för svar <3

• Svar på tråden Kan jag vara gravid ändå? RD11 ET
  • theremustbeabetterway

Jag har slutat ta cyclogest på ruvardag 9 med 5-dagars efter ett negativt test. Du får såklart göra som du vill men jag tror att ett test på dag 9 är tillförlitligt. Ledsen för din skull att det blev negativt. 

• PrettyTiedUp
    theremustbeabetterway skrev 2024-06-11 07:35:49 följande:

Jag har slutat ta cyclogest på ruvardag 9 med 5-dagars efter ett negativt test. Du får såklart göra som du vill men jag tror att ett test på dag 9 är tillförlitligt. Ledsen för din skull att det blev negativt. 

Tack för ditt svar! Ja det är väldigt tråkigt att det är negativt :(. Man undrar hur mycket man ska behöva gå igenom egentligen. 
    Får se hur jag gör med cyclogesten, funderar på att ringa och rådfråga kliniken, annars kanske jag trappar ut dom.

• AliciaNN
    PrettyTiedUp skrev 2024-06-11 09:54:20 följande:

Tack för ditt svar! Ja det är väldigt tråkigt att det är negativt :(. Man undrar hur mycket man ska behöva gå igenom egentligen. 
    Får se hur jag gör med cyclogesten, funderar på att ringa och rådfråga kliniken, annars kanske jag trappar ut dom.

Jag vill säga ring och rådfråga kliniken, eller fortsätt till testdag. Det KAN ju vara för tidigt ännu även om jag förstår att det börjar kännas lönlöst. Och du vill inte fundera på senare ifall något som var på gång blev avbrutet p.g.a. att du slutade tillföra progesteron... Det är vad jag skulle gjort i alla fall Glad Lycka till!
  • PrettyTiedUp
    AliciaNN skrev 2024-06-11 10:00:01 följande:
    Jag vill säga ring och rådfråga kliniken, eller fortsätt till testdag. Det KAN ju vara för tidigt ännu även om jag förstår att det börjar kännas lönlöst. Och du vill inte fundera på senare ifall något som var på gång blev avbrutet p.g.a. att du slutade tillföra progesteron... Det är vad jag skulle gjort i alla fall  // Glad Lycka till!
    Tack för ditt svar! Jag ringde precis Livio för att rådfråga och väntar på att de ska ringa upp. Det låter klokt det du skriver. Japp, det börjar kännas lönlöst men man får försöka hålla sig och humöret uppe ändå :) 
Svar på tråden Kan jag vara gravid ändå? RD11 ET