• Anonym (I luv her)

Hur ska jag klara att förlora min hund??

Ja, jag har druckit..

Kommer förlora henne.. kanske om 1 år eller om 6 (om jag har tur!!

Ikväll brast det ! Hon är mitt Allt, älskar min hund över allt annat . Går inte ihop med människor. <Hon har och är min klippa. Min sol, men glädje. Hon får mig att skratta varje dag. Vet inte vad som hände nyss, men började gråta hejdlöst. Någonstans inså jag hennes ålder, och att hon inte alltid kommer finnas kvar.... Min smarta, duktiga, tillgivna, kärleksfulla bästa vän.

Kan inte prata med riktigt röst. Är ensam med min hund. Som betyder allt för mig. Känner hennes hår som kittlas i min hand, så fantastisk.,

Alla msk omkring mig är så falska, fast jag är ärligheten själv, fast jag är ärligheten själv (blir bara överkörd gång på gång. Hon är min lycka. Gillar inte människor längre. Hon får mig att skratta varje dag. hur ska jag lyckas överleva detta? Känns som det är nära ändå.

Eller att jag inte förtjänar mera dagen hon går bort...

• Svar på tråden Hur ska jag klara att förlora min hund??
  • OlgaElvira

Gör er därför inga bekymmer för morgondagen. Den får själv bära sina bekymmer. Var dag har nog av sin egen plåga.
    Ovanstående är ett bibelcitat. Så redan då uppmanades vi all leva i dagen. 
    Ta alltså inte ut sorgen i förskott då blir det enbart så att du får sörja två gånger. 

Gläd dig åt din hund, ge den det bästa liv du kan. Gläd dig åt sällskapet. Samla goda minnen. En dag kommer din hund att dö, det vet du redan. Börjar din hund bli gammal och det är därför tankarna kommer. Har du möjlighet att redan nu skaffa ytterligare en hund, en valp som piggar upp din äldre hund och som kommer att bli en ytterligare bästa vän till dig. Hundar är underbara vänner när man är ensam. 
    Lycka till livet med din hund, kanske hundar.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Mimmi)
    eLindgren skrev 2024-06-09 12:36:17 följande:

Alltså vad löjligt, det är en hund och den kommer dö, förmodligen förr än senare, du får börja planera begravningen istället för att sitta här och skriva när du är full. Ska den kremeras? Vart ska avlivningen ske? 

Herregud alltså, varför skriver du så?
    Strör du alltid salt i andras sår?

Du är ju elak! 
  • Fiona M

Gläd dig åt allt fint ni haft och den tid ni har kvar, och försök att inte ta ut nåt i förskott.
    Att älska och bli älskad är en gåva.

• Fiona M
    eLindgren skrev 2024-06-09 12:36:17 följande:

Alltså vad löjligt, det är en hund och den kommer dö, förmodligen förr än senare, du får börja planera begravningen istället för att sitta här och skriva när du är full. Ska den kremeras? Vart ska avlivningen ske? 

Har man ett sånt behov att vara elak borde man se över sina egna problem så man klarar av att bete sig som folk.
  • Anonym (Moa)

Det är jobbigt när man fastnar i sådana tankar. 

Om du kan så försök skifta fokus till att njuta av din fina vovve och tänka på hur bra hon är. Jag håller tummarna för att ni fortfarande har många fina år kvar tillsammans! 

Svar på tråden Hur ska jag klara att förlora min hund??