• Anonym (Marie)

Gravid utan ömma bröst

Har precis plussat (BIM +2), försöker bli gravid men trodde inte jag var det för jag har verkligen inga symtom alls. Tidigare graviditeter (två missfall, två barn)  jag varit jätteöm i brösten men nu känner jag ingenting alls , de känns inte ens hårda eller spända. 

Ammar fortfarande min 1,5-åring litegrann men inte så att brösten blir spända längre. 

Kan det verkligen sluta väl? Någon mer som har varit med om det? Vill helst inte höra ?jag hade jätteömma bröst?, vet att det är många som har det men vill helst inte bli mer orolig :) 

• Svar på tråden Gravid utan ömma bröst
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Marie)
    Jamiilaa skrev 2024-07-26 00:17:36 följande:

Jag har 8 barn och varit olika öm i mina bröst varenda gång. Tror jag var jag mer öm de första gångerna jag var gravid. Medan de senaste har de inte varit lika ömma. Kanske vant mig. Skulle inte oroa mig om jag var du, men om du är väldigt orolig något är fel bör du nog få det uppkollat av läkare

Tack för svar! Jag är i vecka 11 nu och det har gått bra hittills , gjorde VUL för 2 veckor sen (betalade själv privat). Nu är brösten faktiskt ömma , de har varit det i kanske 2-3 veckor. Men mina tidigare graviditeter har de börjat ömma innan BIM så det var annorlunda den här gången. Mår väldigt illa nu också, nästan värre än tidigare graviditeter.. så det är väl olika.
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Gravid utan ömma bröst