• Anonym (TS)

Tips för att få en flicka? Sex några dagar innan ÄL?

Det här är mest för att det är kul att höra andras erfarenheter, blir såklart glad för en till pojke också och tacksam om jag blir gravid för det kan man ju aldrig veta, det tog ett tag med första barnet.

Men som sagt , kul att höra :) Har ni något tips? Stämmer det som man brukar säga att man ska ha sex några dagar innan ägglossning? 

• Svar på tråden Tips för att få en flicka? Sex några dagar innan ÄL?
  • Anonym (What?)

Det blir vad det blir helt enkelt.
    Barn bör väl vara lika välkomna oavsett kön?

• Anonym (TS)
    Anonym (What?) skrev 2024-05-29 22:10:14 följande:

Det blir vad det blir helt enkelt.
    Barn bör väl vara lika välkomna oavsett kön?

Misstänkte att jag skulle få såna svar haha.. Tyckte mer det var lite roligt att höra folks erfarenheter , det är inte direkt så att jag tänker göra abort eller blir jätteledsen om det blir en pojke och så är jag tacksam om jag blir gravid oavsett kön :) 

Har sett liknande trådar förut men hittar dom inte nu.. där folk faktiskt har svarat det man frågar om :) 
    Blir det bara såna här svar får jag väl helt enkelt ta bort tråden och inse att Familjeliv verkar ha förändrats , mycket hårdare ton nu överhuvudtaget.
  • Tom Araya

Metoder för att ev kunna påverka vilket kön barnet får måste vara inriktade på mannen, då det är han spermier som bestämmer vilket kön det blir.

• OlgaElvira

Teorin bakom det är att flickspermier lever lite längre än pojkspermier och att om spermierna måste -vänta- på ägget så är chansen större att det blir en flickspermier som befruktar ägget.
    En teori alltså som bekräftats i laboratorieförsök. Verkligheten?  

Svar på tråden Tips för att få en flicka? Sex några dagar innan ÄL?