• Anonym (ok)

    Jag blir inte medbjuden

    Jag blir inte medbjuden när det är kalas. 
    Min man blir inbjuden men inte jag. 
    Min man har fest i vår bostad men jag blev inte bjuden. Jag kom hem och det var fest. Jag visste inte ens om att det skulle bli fest.
    Ingen bryr sig när jag fyller år.

    Känner mig ledsen och utanför.
    Har frågat varför men får inget svar.
    Hade ni struntat i det om det var ni eller hade ni separerat?

  • Svar på tråden Jag blir inte medbjuden
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (X) skrev 2024-04-27 02:30:19 följande:

    Behöver man bli bjuden när ens man har fest i ens egna hem?


    Nej, men man berättar väl för sin partner?
  • Anonym (ok)
    Anonym (X) skrev 2024-04-27 02:30:19 följande:

    Behöver man bli bjuden när ens man har fest i ens egna hem?


    Nej till festen i mitt eget hem förväntar jag mig ingen inbjuden.

    Däremot att sambo talar om att det ska bli fest.
  • Anonym (ok)
    Anonym (Eva) skrev 2024-04-27 07:08:03 följande:

    Vad har de för sorts fester? Klär de upp sig och bjuder på god mat och ett glas dyrt vin mm eller är det ett gäng som tar med egen öl och sitter och super en kväll? 


    Jag frågar eftersom det ju är skillnad på om din man planerat en middagsbjudning utan att informera dig eller om några kompsar dök upp lite oplanerat med en systemetkasse i handen. 


    Är det hans vänner du inte blir medbjuden till eller hans familj och släkt? 


    Oavsett typ av fest och vilka det är förstår jag till 100% att det känns skit att inte bli medbjuden. Hur är er relation i övrigt? Har du några egna vänner som du gör saker med? 


    Festen hemma hos oss hade min planerat och bjudit in folk i förväg. Jag fick inget veta. 
    Om det var några som bara kom och ringde på dörren så hade jag såklart inte blivit ledsen.

    När hans vänner / släkt har fester blir jag inte medbjuden
  • Anonym (ok)
    Anonym (Eh) skrev 2024-04-27 08:49:08 följande:

    Ts, har du sökt terapi för dina tankar? Det verkar inte riktigt normalt så som du tänker. Självklart får man inte en inbjudan till fest i sitt eget hem....!

    Däremot borde din sambo ha meddelat innan om han planerat en stor fest, alltså en riktig fest med inbjudningar långt i förväg mm. Låter väldigt konstigt om du inte skulle veta det! Däremot om det var spontant så kunde du ju inte veta, men ändå fel av honom att inte dubbelkolla med dig innan om det var ok.


    Nej självklart förväntar jag mig inte en inbjudan till fest i mitt eget hem
    Min sambo hade i förväg bjudit in kompisar på fest i vårt hem.
    Jag fick inget veta. Och fick då inte heller möjligheten att vara med.
  • Anonym (ok)
    Anonym (Hin håle) skrev 2024-04-27 09:15:57 följande:

    Mycket märklig tråd 


    Vad är det som är märkligt?
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (ok) skrev 2024-04-27 20:53:05 följande:
    Vad är det som är märkligt?
    Ja, att du finner dig i att bli behandlad på detta sätt. Du behöver ju inte ha det så om du inte vill. 
  • Anonym (Eh)
    Anonym (ok) skrev 2024-04-27 20:52:08 följande:
    Nej självklart förväntar jag mig inte en inbjudan till fest i mitt eget hem
    Min sambo hade i förväg bjudit in kompisar på fest i vårt hem.
    Jag fick inget veta. Och fick då inte heller möjligheten att vara med.
    Fast du kom väl hem...? Och då när du upptäckte festen kunde du vara med. Eller kom du hem mitt i natten när allt var över?
  • Anonym (e)
    Anonym (ok) skrev 2024-04-27 20:53:05 följande:
    Vad är det som är märkligt?
    din brist på reflektion?
  • Anonym (M)
    Anonym (Eh) skrev 2024-04-27 21:17:14 följande:
    Fast du kom väl hem...? Och då när du upptäckte festen kunde du vara med. Eller kom du hem mitt i natten när allt var över?
    Men förstår du inte att poängen är att TS blev inte inkluderad
  • Anonym (Lady Em)
    Anonym (ok) skrev 2024-04-27 20:49:12 följande:
    Festen hemma hos oss hade min planerat och bjudit in folk i förväg. Jag fick inget veta. 
    Om det var några som bara kom och ringde på dörren så hade jag såklart inte blivit ledsen.

    När hans vänner / släkt har fester blir jag inte medbjuden
    Har du frågat honom varför du aldrig är bjuden på fester, eller varför han gärna går utan dig?
    Du är väl inte rädd för att fråga honom saker om ert förhållande?
  • Anonym (Eh)
    Anonym (M) skrev 2024-04-27 21:37:10 följande:
    Men förstår du inte att poängen är att TS blev inte inkluderad
    Tröttmössa... Läs mina andra inlägg innan du bjäbbar.
  • Anonym (Lady Em)
    Anonym (Lady Em) skrev 2024-04-27 22:08:36 följande:
    Har du frågat honom varför du aldrig är bjuden på fester, eller varför han gärna går utan dig?
    Du är väl inte rädd för att fråga honom saker om ert förhållande?
    Varför han gärna jämt går utan dig, skulle jag skriva.
    Du skrev att du aldrig var medbjuden.
  • Anonym (Isa)
    Anonym (ok) skrev 2024-04-27 20:53:05 följande:
    Vad är det som är märkligt?
    Det märkliga är att du finner dig i den situationen överhuvudtaget där din man bjuder hem folk utan att ha talat om det för dig först!
    Och framförallt är det märkligt att han inte vill att ha med dig på ev fester, osv..
    Är ni verkligen tillsammans/gifta på riktigt eller? Eller är det bara något du har fått för dig och sen bor du med en killkompis egentligen.. 

    Det är enligt mig jätteskumt att både bete sig på det viset-som sambos/gifta som din kille gör, men även på det sättet du beter dig låter också skumt!
    Om det är så som du skriver? Varför är du ens tillsammans med ett sånt stolpskott för.
    Skilj dig på en gång då!  Allra helst skulle du ha gjort det igår..

    Varken jag eller min min man skulle ens bjuda hem en enda människa på fest utan att vi hade kommit överens om det tillsammans först.
    Kommer någon spontant så är det ju skillnad, men ingen känner sig ju utanför eller objuden då heller.
  • Anonym (M)
    Anonym (Eh) skrev 2024-04-27 22:09:09 följande:
    Tröttmössa... Läs mina andra inlägg innan du bjäbbar.
    Så varför påpekar du att TS upptäcker väl festen när hon kommer hem? Skulle det göra saken bättre på något vis om TS upptäcker festen när hon kommer hem? När poängen är att han inte inkluderar henne från början?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Y)

    Hela är jättekonstig.
    Varför gör du inte slut?

    Jag läser att ni är bara sambo.

    Är din kille från en kultur där man behöver vara gift för att förhållandet ska ses som seriöst? 

  • Anonym (M)
    Anonym (Eh) skrev 2024-04-27 22:28:43 följande:
    Sooooom sagt, läs innan du glappar.
    Jag har läst och fortfarande, varför drar du då upp att TS märker väl festen när hon kommer hem? Vad spelar det för roll tänker du när han inte inkluderade henne från början?
  • Anonym (Eh)
    Anonym (M) skrev 2024-04-27 22:34:08 följande:
    Jag har läst och fortfarande, varför drar du då upp att TS märker väl festen när hon kommer hem? Vad spelar det för roll tänker du när han inte inkluderade henne från början?
    För att jag svarade på det som ts precis skrev. Hon påstod att hon inte kunde delta i festen, men hon var väl knappast borta hela kvällen så hon missade den.

    En motfråga: varför måste du hålla på och tjafsa och lägga dig i?
Svar på tråden Jag blir inte medbjuden