• Agek

    Extraslag?

    Hur yttrar sig extraslag på hjärtat för er som har det? Jag har någon fladdrande känsla i mellangärdet emellanåt, ibland flera gånger i timmen och ibland är det lugnt länge. Kan det vara extraslag jag känner av? 

  • Svar på tråden Extraslag?
  • Anonym (L)
    Agek skrev 2024-04-26 18:53:57 följande:
    Extraslag?

    Hur yttrar sig extraslag på hjärtat för er som har det? Jag har någon fladdrande känsla i mellangärdet emellanåt, ibland flera gånger i timmen och ibland är det lugnt länge. Kan det vara extraslag jag känner av? 


    Det kan vara extraslag du känner. Jag känner också av den där fladdrande känslan, ibland känns det upp i halsen också. Har liksom du, ibland flera i timmen. Men kan också gå dagar eller veckor utan jag känner av det.
  • Agek
    Anonym (L) skrev 2024-04-26 18:58:15 följande:
    Det kan vara extraslag du känner. Jag känner också av den där fladdrande känslan, ibland känns det upp i halsen också. Har liksom du, ibland flera i timmen. Men kan också gå dagar eller veckor utan jag känner av det.
    Tack för svar! Ja, ibland upp i halsen. Har funderat på reflux också. Detta är något nytt för mig, kan komma med klimakteriet läste jag
  • Hum Hum Humla

    Jag har också så. Periodvis kan det vara flera gånger i timmen, sen kan det vara perioder när det bara är någon gång i veckan. Jag har gjort 24-timmars-ekg två gånger och de har konstaterat att mina extraslag ligger inom det normala. 

  • Agek
    Hum Hum Humla skrev 2024-04-26 21:07:52 följande:

    Jag har också så. Periodvis kan det vara flera gånger i timmen, sen kan det vara perioder när det bara är någon gång i veckan. Jag har gjort 24-timmars-ekg två gånger och de har konstaterat att mina extraslag ligger inom det normala. 


    Tack för svar! Har du som att det fladdrar i mellangärdet? 
  • Hum Hum Humla
    Agek skrev 2024-04-26 21:27:59 följande:
    Tack för svar! Har du som att det fladdrar i mellangärdet? 
    Ja, ibland är det som fladder (från mellangärdet och uppåt) och ibland kan det bli som ett stort hopp så att hela jag rycker till. Då har jag förstått det som att extraslaget kommer så nära det ordinarie slaget att det blir extra starkt. 
  • Anonym (Isa)
    Agek skrev 2024-04-26 18:53:57 följande:
    Extraslag?

    Hur yttrar sig extraslag på hjärtat för er som har det? Jag har någon fladdrande känsla i mellangärdet emellanåt, ibland flera gånger i timmen och ibland är det lugnt länge. Kan det vara extraslag jag känner av? 


    Ja det yttrar sig som extraslag på mig haha..

    Och det är ingenting konstigt eller farligt med att få extraslag!

    Det är bara ditt hjärta som startar om igen efter det tänkt lägga ner..efter en jobbig dag typ..😄

    Alltså ditt hjärta är på väg att stanna, men för att överleva och kunna fortsätta pumpa blod så slår den ett extraslag eller/och som en frivolt för att orka fortsätta slå och pumpa blod.

    Ett hjärta som inte orkar ta extraslag däremot, skulle jag vara lite orolig över..
    En annan bra grej för att "starta om" hjärtat lite är ju det självklara att göra något väldigt fysiskt intensivt, men förutom det.Så räcker det med att du harklar dig..för att "väcka" ditt hjärta. och hindra ev hjärtproblem.
  • Anonym (L)
    Agek skrev 2024-04-26 19:22:23 följande:
    Tack för svar! Ja, ibland upp i halsen. Har funderat på reflux också. Detta är något nytt för mig, kan komma med klimakteriet läste jag
    Jag har mer extraslag vid reflux. Så det kan absolut ha ett samband.
Svar på tråden Extraslag?