• USA111

    Livet utan kompisar suger

    är väldigt jobbigt. det blir en ensam sommar i år igen att bada och gå på konserter

  • Svar på tråden Livet utan kompisar suger
  • Anonym (prova)
    USA111 skrev 2024-04-26 12:10:44 följande:

    Min crush har så många vänner så han kan dra lott!! 


    Kan du inte bli vän med din pojkväns kompisar och deras flickvänner?
  • USA111
    Anonym (prova) skrev 2024-04-26 12:13:02 följande:
    Kan du inte bli vän med din pojkväns kompisar och deras flickvänner?
    Nej för han är inte min kille!!!
  • USA111
    Anonym (prova) skrev 2024-04-26 12:13:02 följande:
    Kan du inte bli vän med din pojkväns kompisar och deras flickvänner?
    Han är inte min kille bara min crush!!!
  • fjanten

    Vad jobbigt! Du låter ganska ung, det finns inte möjlighet att göra något som kanske innebär nya bekantskaper och vänner? Om du är väldigt ung - språkresa? Eller ta ett sommarjobb? Jag fick jättebra vänner när jag sommarjobbade som ungdom! Eller gå med i kyrkans unga? Någon kör? Någon kurs - foto, språk, rita manga eller vad som helst? 

  • Anonym (prova)
    USA111 skrev 2024-04-26 12:19:25 följande:
    Nej för han är inte min kille!!!
    Jaha, förlåt, jag misstolkade dig! 

    Det är tufft att skaffa vänner, men man kanske kan gå en kurs eller börja plugga? 

    Kyrkan är ju toppen som ovanstående skrev. 
  • Anonym (Varför)

    Har du funderat på varför du inte har några vänner?

  • Anonym (Samma)
    Anonym (Varför) skrev 2024-04-26 13:44:14 följande:

    Har du funderat på varför du inte har några vänner?


    Ofta är man blyg eller saknar sociala kompetens för jag är också i samma situation. Jag har aldrig haft vänner. 
    Och nu trivs jag med det att vara ensam. Men klart att man kan känna sig ensam ibland.
  • Anonym

    Gå med i någonting där man träffar människor
    Vad har du för intresse? Gå med i en förening
    Sjung i en kyrkokör
    Gå med i ett politiskt parti. Det finns ingen hejd på hur många möten du kan gå på.
    Erbjud dig att gå ut med en hund
    Bli volontär på Röda korsets butik eller Stadsmissionens soppkök

  • USA111
    Anonym skrev 2024-04-26 20:03:52 följande:

    Gå med i någonting där man träffar människor
    Vad har du för intresse? Gå med i en förening
    Sjung i en kyrkokör
    Gå med i ett politiskt parti. Det finns ingen hejd på hur många möten du kan gå på.
    Erbjud dig att gå ut med en hund
    Bli volontär på Röda korsets butik eller Stadsmissionens soppkök


    Nej det är bara pensionärer i secondhand butiker
  • Anonym
    USA111 skrev 2024-04-27 20:20:47 följande:
    Nej det är bara pensionärer i secondhand butiker
    Jättepopulärt bland ungdomar att handla på second hand
    De handlar kläder och husgeråd till första ettan
  • Anonym (Elena)
    USA111 skrev 2024-04-27 20:20:47 följande:
    Nej det är bara pensionärer i secondhand butiker
    Jag förstår varför du är ensam..Du låter som en lat och bortskämd person, som vill att folk/yngre ska komma till dig och erbjuda deras intresse för att vara med dig..Fast du inte har något att erbjuda dom tillbaka.Du låter ju själv BORING, hur liten/ung du än är så ...så varför skulle andra tycka att det skulle vara roligt att ens prata med dig!?

    Ja ok jag är lite hård, men för ditt eget bästa så bör du ju tycka om dig själv först och att du själv är spännande innan du tycker att andra ska tycka att du är spännande och vilja umgås med dig.

    Du måste ju själv anstränga dig först lite granna iaf. om du nu vill ha kompisar.

    Du skriver här och får flera bra råd för vad du kan göra åt din ensamhet, men nej det duger inte åt dig tydligen.

    Nej men vill du inte ta för dig någonting nytt så kommer du antagligen få vara ensam för alltid..
    Inte bara nu, denna sommar, utan i resten av ditt liv..men det är väl inga problem om man trivs med det givetvis.
  • USA111
    Anonym (Elena) skrev 2024-04-27 21:07:51 följande:
    Jag förstår varför du är ensam..Du låter som en lat och bortskämd person, som vill att folk/yngre ska komma till dig och erbjuda deras intresse för att vara med dig..Fast du inte har något att erbjuda dom tillbaka.Du låter ju själv BORING, hur liten/ung du än är så ...så varför skulle andra tycka att det skulle vara roligt att ens prata med dig!?

    Ja ok jag är lite hård, men för ditt eget bästa så bör du ju tycka om dig själv först och att du själv är spännande innan du tycker att andra ska tycka att du är spännande och vilja umgås med dig.

    Du måste ju själv anstränga dig först lite granna iaf. om du nu vill ha kompisar.

    Du skriver här och får flera bra råd för vad du kan göra åt din ensamhet, men nej det duger inte åt dig tydligen.

    Nej men vill du inte ta för dig någonting nytt så kommer du antagligen få vara ensam för alltid..
    Inte bara nu, denna sommar, utan i resten av ditt liv..men det är väl inga problem om man trivs med det givetvis.
    Man får ju ej umgås med lika barn leka bäst dvs personer på östermalm
Svar på tråden Livet utan kompisar suger