• Anonym (Kaffedraken)

    Vilka kan börja prata om sex först?

    Många kvinnor gillar inte att män ska börja snacka sex direkt. Såg precis en kvinna skriva nåt om det: Var finns de killar man kan gå på en hederlig dejt innan det börjas snacka sex? Är gentlemannen död?

    För mig personligen så har det varit så att det uteslutande har varit kvinnorna som börjat prata om sex. Känns det bättre att det är kvinnor som börjar snacka sex först?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilka kan börja prata om sex först?
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-22 13:21:37 följande:
    En tjej skickade bild på sina bröst, och en annan visade sig naken i cam. Jag skulle själv inte ha gjort nåt sånt, har t ex aldrig skickat dick pics. Så de tjejerna kunde känna av när det var läge att visa sig så för mig. 
    Det är ju direkt olämpligt att vare sig som man eller kvinna skicka utmanande bilder som första kontakt. 
    Jag har aldrig mött upp med någon som skickat en dickpic innan man setts. Ja kanske efter vi har träffats så verkar de tro att det är okej men jag vet inte vad jag ska göra med den? Skriva ut och hänga upp? Onanera till? Nej inte direkt va.
    Men jag kan också skicka nån bild på min snygga rumpa då så det är nog mer en jargong mellan oss tänker jag. 
  • Anonym (-)

    Har aldrig pratat sex med någon kvinna men har heller inte kommit så långt att det varit aktuellt.

  • pojke23
    Anonym (Kvinna) skrev 2024-04-22 13:02:20 följande:

    Jag pratar ofta om sex. Sex är viktigt för mig.
    Och ofta har nog varit jag som tagit upp det, eller anspelat på det, först och sen har det rullat på. Vill inte ha en man som inte delar mina sexuella preferenser och jag ser inget fel i att ha sex på första dejten heller. 

    Oftast brukar jag dra nåt skämt som går att tolka som vanligt eller med sexuell anspelning. En del fattar, andra inte. Sex behöver inte vara så allvarligt tycker jag. 


    Jag vet inte hur och vår man kan hitta en tjej sam kan vi snacka om sex jag gillar mycket att prata om det men jag kan inte hitta nån tjej eller kvinna:)
  • Anonym (Tedraken)

    Tror du att tjejen som skrev det själv börjar prata om sex innan dejten?

  • Anonym (C)

    Nä men usch Draken. Prudentliga kvinnor talar inte om sex. Möjligen ett mycket förtroligt samtal med nära väninna om de äktenskapliga förpliktelserna. Aldrig annars. Sitter sedesamt med knäna ihop. Det är mannens sak att ta initiativ till kopulerandet. Kvinnan ska ställa upp när mannen så behöver tillfredsställa sina lustar. 

  • Anonym (Klop)
    Anonym (Tedraken) skrev 2024-04-22 15:10:59 följande:

    Tror du att tjejen som skrev det själv börjar prata om sex innan dejten?


    Lirar inte med den skeva verklighetsuppfattningen att alla kvinnor är stöpta i samma form. Det är så praktiskt att döma alla kvinnor som hycklare om man själv bestämmer att de ska vara på ett visst sätt.
  • Emiiee89

    Jag har inga problem med att varken prata om sex innan en dejt eller sexchatta, är som vilket samtalsämne som helst för mig. 

  • Anonym (Perka)
    Hur många kvinnor känner sig hotade om män börjar prata om sex?
    Risken finns att ganska många kvinnor har negativa erfarenheter i bagaget och blir obekväma.

    Hur många män känner sig hotade om kvinnor börjar prata om sex?
    Ganska få. Kvinnor skickar dessutom sällan bilder på kön så man får nåt upptryckt som man inte vill se, så man kan bara klicka bort sexanspelningar gå vidare om man inte är intresserad.

    Om en kvinna är intresserad kommer hon ta upp sex. Även om jag inte är intresserad kan jag säga nej utan obehag = bättre att kvinnan tar initiativ.
  • Anonym (Denna generalisering hela tiden!)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-22 13:21:37 följande:
    En tjej skickade bild på sina bröst, och en annan visade sig naken i cam. Jag skulle själv inte ha gjort nåt sånt, har t ex aldrig skickat dick pics. Så de tjejerna kunde känna av när det var läge att visa sig så för mig. 
    Du skriver så ofta att kvinnor aldrig tar initiativ, att kvinnor anser att mannen ska ta första steget och att det är så orättvist och att kvinnor inte kan förstå att en man kan vara blyg och att dom anser det så omanligt, sen skriver du ändå ofta om kvinnor som vill ha sex, kvinnor som skickar bilder på brösten osv. Du har haft sex med en äldre kvinna som tog initiativ osv, det blir så motsägelsefullt hela tiden i dina trådar.

    Sen som så många andra skriver så ser du inte kvinnor som individer, utan som varelser där alla  agerar och tycker samma sak, men det är väl en självklarhet att inte alla kvinnor är likdana och tycker samma sak. Kvinnor precis som män vill göra på olika sätt och tycker och tänker olika. Klumpa inte i hop kvinnor.
    Män är heller inte likdana och tycker och tänker och gör likadant.
    Du är inte som alla andra män, du är olik många män, du gör inte och tänker
    som alla andra män för andra män gör inte heller lika som alla andra män.
    Du måste sluta klumpa ihop folk och generalisera om folk hela tiden.
    En kvinna vill en sak och en annan kvinna något annat precis som män. 
  • Cathariiina

    Jag tycker inte att man ska snacka sex överhuvudtaget. Sex är något som bara händer, när en man och en kvinna har blivit kära i varandra. Och NÄR det händer, så ska paret redan - enligt mig - ha umgåtts mycket, och ÄRLIGT uttalat att de älskar varandra och vill leva hela livet tillsammans. 


    när
  • Anonym (Varje dag)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-22 12:54:58 följande:
    Vilka kan börja prata om sex först?

    Många kvinnor gillar inte att män ska börja snacka sex direkt. Såg precis en kvinna skriva nåt om det: Var finns de killar man kan gå på en hederlig dejt innan det börjas snacka sex? Är gentlemannen död?

    För mig personligen så har det varit så att det uteslutande har varit kvinnorna som börjat prata om sex. Känns det bättre att det är kvinnor som börjar snacka sex först?


    Självklart måste man ju fråga mannen om hans erfarenhet innan dejt. Kan ju inte dejta en oskuld eller oerfaren man Kräks
  • Anonym (C)

    Ja inte är det du som börjar pratar om sex och intimitet. Det har ju sina orsaker. Men man måste ju undra hur du satt dig i situation där någon kvinna skickar explicita bilder. Vad föregick skickandet. Å vad fan gjorde du när du kollade cam? 


    Så hur dömde du två tjejerna? Vad hade de för status i dina ögon? 

  • Deegan
    Emiiee89 skrev 2024-04-22 16:19:26 följande:

    Jag har inga problem med att varken prata om sex innan en dejt eller sexchatta, är som vilket samtalsämne som helst för mig. 


    Nu spekulerar jag helt utan konkreta fakta här Glad

    Som jag ser det om tex vi hade pratas vid så hade ja till störta sannolikhet inte tagit upp något sexprat direkt, men däremot om du hade startat upp pratet så hade jag kunnat öppnat upp mej och bli mera frispråkig på det ämnet, ja tror att det skiljer lite emellan åldrar och sexsnacket som jag ser det, ju yngre ju "snabbare" kommer sexfrågorna upp på agendan, dom gångerna man var ute och dejtade runt när man var yngre så vart det inte sexsnack direkt utan det blev som Cathar­iiina skrev att det kom in med tiden man sågs och blev mera bekväm med den personen, men det har ändrats som det är idag..
    Men men vi alla äro olika  Glad

    /D
    Det är helt okej att ha en annan åsikt än mig. Jag kan inte tvinga dig att ha rätt ;)
  • Anonym (Man)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-22 13:21:37 följande:
    En tjej skickade bild på sina bröst, och en annan visade sig naken i cam. Jag skulle själv inte ha gjort nåt sånt, har t ex aldrig skickat dick pics. Så de tjejerna kunde känna av när det var läge att visa sig så för mig. 
    Du är nog hetare än oss vanliga dödliga män då sådant sällan händer mig helt utan förvarning.
  • Anonym (Perka)
    Anonym (Man) skrev 2024-04-22 21:20:53 följande:
    Du är nog hetare än oss vanliga dödliga män då sådant sällan händer mig helt utan förvarning.
    Nej inte mig heller. 
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag antar att kvinnorna kände sig trygga och tyckte jag verkade schysst, så de kände att de kunde och ville börja prata om sex. Hade jag varit mer på och kanske slemmig, så hade de nog inte känt så. Men man undrar ändå lite varför många kvinnor vill börja prata om  sex när man inte ens har träffats irl än? Ni kvinnor som börjar prata om sex med en man, när vet ni att det är rätt läge att börja göra det? Jag som man vet inte när det ev. skulle vara rätt läge, så jag gör det inte.

Svar på tråden Vilka kan börja prata om sex först?