• Anonym (Miss Paff)

    Hon behöver ingen möhippa

    Några släktingar till bruden frågade brudens mor om dom tillsammans inte ska ställa till med en möhippa innan bröllopet. Svaret från mamman blir att bruden inte behöver någon möhippa. Tolka det tack!

  • Svar på tråden Hon behöver ingen möhippa
  • Anonym (Jo)

    Att mamman försöker styra och ställa och bestämmer åt sin dotter vad hon vill! Fråga bruden istället!

  • Anonym (setr)

    Att mamman är bossig eller att bruden faktiskt inte vill och mamman vet det. Hade inte agerat på så knapphändig info

  • Tecum

    Att bruden sagt till sin mamma att hon inte vill ha någon möhippa.

    Men fråga bruden för säkerhets skull.

  • Anonym (.)

    Det betyder antingen att brudens mor inte tycker att det behövs en möhippa eller att hon vet att bruden inte vill ha någon. Utan att känna dem och veta hurdan relation de har till varandra går det inte att säga vilket.

  • Fiona M

    Om de pratat om det och det är brudens vilja borde hon väl sagt att bruden inte vill det?

  • Tecum
    Fiona M skrev 2024-04-12 19:16:55 följande:

    Om de pratat om det och det är brudens vilja borde hon väl sagt att bruden inte vill det?


    Bruden kanske inte vill erkänna att ho inte vill utan bad mamma att linda in det. Det verkar som om TS och gänget nästan kräver en möhippa och bara det är jobbigt nog.
  • Fiona M
    Tecum skrev 2024-04-12 19:20:56 följande:
    Bruden kanske inte vill erkänna att ho inte vill utan bad mamma att linda in det. Det verkar som om TS och gänget nästan kräver en möhippa och bara det är jobbigt nog.
    Hur får du det till att de kräver det?
  • Tecum
    Fiona M skrev 2024-04-12 19:26:16 följande:
    Hur får du det till att de kräver det?
    Varför skriver man en tråd om det om det inte är viktigt för TS? Och varför frågar hon inte bruden? Är hon rädd att få ett nej? Har hon svårt att ta ett nej?
    Så tolkar jag TS.
  • Fiona M
    Tecum skrev 2024-04-12 20:26:41 följande:
    Varför skriver man en tråd om det om det inte är viktigt för TS? Och varför frågar hon inte bruden? Är hon rädd att få ett nej? Har hon svårt att ta ett nej?
    Så tolkar jag TS.
    Långsökt - och negativ - tolkning i mina ögon.
  • Anonym (Miss Paff)

    Bruden hade jättegärna velat ha en möhippa men den blev ju skjuten i sank när mamman sa att hon inte "behövde" någon och dom andra inblandade gjorde som mamman sa.

  • Spucks
    Tecum skrev 2024-04-12 20:26:41 följande:
    Varför skriver man en tråd om det om det inte är viktigt för TS? Och varför frågar hon inte bruden? Är hon rädd att få ett nej? Har hon svårt att ta ett nej?
    Så tolkar jag TS.
    Jag tolkar TS så att hon är bruden.
  • Tecum
    Spucks skrev 2024-04-13 15:48:04 följande:
    Jag tolkar TS så att hon är bruden.
    Mycket möjligt, verkar helt koko att en utomstående skulle fråga oss istf bruden.
  • Anonym (da)

    Är väl vänner som fixar sånt, föräldrar har inget med det att göra.

    Så hör av dit till den blivande och förvararna att den XXX så kommer vi och stormar in och hämtar henne på morgonen  för möhippa 

  • Anonym (S)
    Anonym (da) skrev 2024-04-15 12:43:28 följande:

    Är väl vänner som fixar sånt, föräldrar har inget med det att göra.

    Så hör av dit till den blivande och förvararna att den XXX så kommer vi och stormar in och hämtar henne på morgonen  för möhippa 


    Exakt.
    Har aldrig varit med om att man frågat mamman kring detta eller ens att mamman är med på möhippan...och inte heller att pappan är med och ordnar svensexa...

    Antingen är TS bruden och får sträcka upp sina vänner och säga att hon vill och att det är inte min mamma som bestämmer.
    Eller om TS är vän så är det väl bara säga till resten av vännerna, bruden vill nu kör vi...

    Det viktiga är ju att veta att bruden vill ha möhippa...allt annat är ju oviktigt
  • Anonym (...)

    Precis, sen när är föräldrar inblandade? Jag har väl varit på 4 möhippor plus min egen och ingen hade morsan med sig

Svar på tråden Hon behöver ingen möhippa