• Anonym (hjälp)

    Basaltemperatur snälla hjälp

    Jag tog tempen lite före 9 när jag vaknade idag, 36,6. Gick upp på toa försökte somna om men det gick inte. Tog tempen igen vid 11 då var den 36,9. 


    Vilken ska räknas? Om jag brukar sova till 11 normalt. Men har senaste tiden vaknat tidigare ofta

  • Svar på tråden Basaltemperatur snälla hjälp
  • Svartahallon

    Skulle säga att det är den första temperaturen som räknas. Men för att vara på den säkra sidan så skulle jag själv ha markerat dagens temp som avvikande så att algoritmerna (om du använder dig av NC inte räknar med detta) 

  • Anonym (hjälp)
    Svartahallon skrev 2024-04-08 20:14:35 följande:

    Skulle säga att det är den första temperaturen som räknas. Men för att vara på den säkra sidan så skulle jag själv ha markerat dagens temp som avvikande så att algoritmerna (om du använder dig av NC inte räknar med detta) 


    Nej jag använder ingen app utan det är för mina egna noteringar. Undrar om det hade blivit annorlunda andra mätningen om jag hade somnat om vid 9 och vaknat igen vid 11? Läste nu att det är efter uppvaknandet
  • Anonym (hjälp)

    Nu har jag köpt ett ägglossningstest och det visade negativt idag??! 


    Nu ser det ut såhär 

    Cykeldag 11 (8/4)      36,6
    Cykeldag 12 (9/4)      36,7
    Cykeldag 13 (10/4)    36,9
    Cykeldag 14 (11/4)    36,6
    Cykeldag 15 (12/4)    36,5
    Cykeldag 16 (13/4)    36,8
    Cykeldag 17 (14/4)    36,9    Clearblue O (negativt)




    Det blev ju en temphöjning både dag 13 och dag 16??? Varför sänktes tempen igen efter första höjningen?


    Är det försent nu tror ni eller kommer ägglossningen?

    Snälla hjälp mig tolka!

  • Svartahallon
    Anonym (hjälp) skrev 2024-04-14 08:55:35 följande:

    Nu har jag köpt ett ägglossningstest och det visade negativt idag??! 


    Nu ser det ut såhär 

    Cykeldag 11 (8/4)      36,6
    Cykeldag 12 (9/4)      36,7
    Cykeldag 13 (10/4)    36,9
    Cykeldag 14 (11/4)    36,6
    Cykeldag 15 (12/4)    36,5
    Cykeldag 16 (13/4)    36,8
    Cykeldag 17 (14/4)    36,9    Clearblue O (negativt)


    Det blev ju en temphöjning både dag 13 och dag 16??? Varför sänktes tempen igen efter första höjningen?


    Är det försent nu tror ni eller kommer ägglossningen?

    Snälla hjälp mig tolka!


    Nu är jag ingen expert på detta, men hade det varit min egen cykel så hade dina höjningar varit för låga för att räknas som en ägglossningshöjning. Jag går från 35,6-36,3 på två dagar när den bekräftar en ägglossning. Har sett andra som går upp en grad på en dag bara.

    Forsätt med ägglossningstesterna och ha sex var 2-3 dag, och tempa såklart så hoppas jag att du kommer kunna se ganska tydligt när du är på g att få ägglossning och när det släppt! Hjärta
  • Anonym (hjälp)
    Svartahallon skrev 2024-04-14 10:01:41 följande:
    Nu är jag ingen expert på detta, men hade det varit min egen cykel så hade dina höjningar varit för låga för att räknas som en ägglossningshöjning. Jag går från 35,6-36,3 på två dagar när den bekräftar en ägglossning. Har sett andra som går upp en grad på en dag bara.

    Forsätt med ägglossningstesterna och ha sex var 2-3 dag, och tempa såklart så hoppas jag att du kommer kunna se ganska tydligt när du är på g att få ägglossning och när det släppt!  // Hjärta
    Tack

    Är det bättre att ha sex varannan dag nu än varje dag? Har också läst varannan dag någonstans men fattar inte varför inte varje dag?
  • Svartahallon

    Det är jag inte så insatt i så här kommer rena killgissningar haha, tänker att man kanske säger 2-3 dagar för att få får till sex varje dagg och det skapar en stress i sig. Vi skulle aldrig kunna få till det haha. Men 1177 och rsfu har ju gått ut med att om har sex var  2-3 dag så "räcker det". Men rimligtvis så borde väl sex varje dag ge något ökade chanser. Men inte jättemycket tänker jag då spermier lever så pass länge att de "bara" är max en dag gamla när ägget släpper. Har man sex typ 2 h innan ägglossning är det ju inte säkert att de nya spermierna en hunnit till rätt plats. Men som sagt, det är mina teorierDrömmer

Svar på tråden Basaltemperatur snälla hjälp