• nephew

    Gravid flickvän

    Tja 

    Jag träffade en kvinna för fyra månader sen, det gick fort och vi väntar barn nu, det var inte planerat men vi är båda överens om den saken. 
    Vi har bott och varit tillsammans sen dag ett och nu det verkar som att hon pratar med sitt ex, hon säger att det inte är något, det kan random plinga på hennes telefon på nätterna.
    Vet inte direkt hur jag ska gå vidare med denna relation, vad tycker ni? 
    Det känns liksom om man ska göra en sånhär grej tillsammans då får man stänga gamla kapitel. 

  • Svar på tråden Gravid flickvän
  • Anonym (Casanova)

    Tjejer som blir gravida får tokspel på hormonerna.

    Tre gånger har jag varit med om att en tjej jag gjort gravid gått till sitt ex. Vet inte om det är tryggheten i något hon känner igen?

    Gemensamma har varit att det varit nya förhållanden. Sen har väl tjejerna inte varit något flickvänsmateriel i grund och botten. Men det verkar å andra sidan inte din tjej heller vara ärligt talat.

  • Anonym (E)

    Sätt en gräns. Hon får backa från sitt ex eller så gör ni slut.

  • nephew
    Anonym (Casanova) skrev 2024-04-08 16:08:48 följande:

    Tjejer som blir gravida får tokspel på hormonerna.

    Tre gånger har jag varit med om att en tjej jag gjort gravid gått till sitt ex. Vet inte om det är tryggheten i något hon känner igen?

    Gemensamma har varit att det varit nya förhållanden. Sen har väl tjejerna inte varit något flickvänsmateriel i grund och botten. Men det verkar å andra sidan inte din tjej heller vara ärligt talat.


    Gick ni vidare med graviditeten i samtliga fall?

    Jo jag känner samma sak, då det är bättre att kanske avsluta relationen nu än att det ska dyka upp om ett år lr 2 när man har gått långt in på relationen. Sen med barnet man får hjälpas åt....
  • Anonym (Casanova)

    Nej, med viss osäkerhet, exen blev först glada för att få tillbaka sin tjej. När det sjunkit in lite att tjejen springer runt och bär på någon annans unge så har det inte varit lika roligt. Men det är inte så att jag är jätteintresserad av att prata med tjejen när hon ringer tillbaka och grinar över att det är bråk.


    Tyvärr är jag inget kap jag heller. Har andra tjejer som jag gjort gravida som valde att behålla. Jag är lite lätt oansvarig jag också. Men en av Darwins favoriter.

Svar på tråden Gravid flickvän