• Anonym (Ts)

    Tror min sambo dricker och kör bil.

    Min sambo jobbar i restaurangbranschen och jobbar ca 1h från vårt hem.


    Jag har flera gånger när han kommit hem tyckt att han luktar öl när jag pussat honom.
    Har frågat honom om han druckit och då svarar han antingen nej eller så säger han att han gått till hamburgehaket i närheten och tagit en öl med en polare innan han gick hem.
    Men i min magkänsla känns det så jäkla fel, jag vet att många som jobbar i restaurangbranschen dricker för mycket för det är sån stress och alkoholen är så lätt tillgänglig.
    Men iförrgår på hans lediga dag (han hade jobbat kvällen innan)
    Så skulle jag låna hans bil, när jag kör iväg hör jag hur det klirrar från baksätet.
    Då ligger det 4 ölflaskor där, och jag kommer då ihåg att jag sätt kvällen innan hur han lyfte saker från passagerarsätet till baksätet. Vilket jag då klart tänker nu var ölflaskorna. Dock vet jag ju inte om han druckit en om dagen på vägen hem eller svept fyra, har aldrig uppfattat han som full när han kommit hem men han har som sagt luktat öl.
    Vad ska jag göra när han bara blånekar. Han kommer ju neka och säga att han kört någon kollega från jobbet och kollegan drack.
    Jag blir så upprörd inombords då jag har anhöriga som dött i trafiken, vilket han vet.
    Så det här känns som ett hån.
    Jag känner typ att jag vill ringa polisen på han, men vill ju inte att han ska veta att de är jag och gör ens polisen nått.
    Vad hade ni gjort?
  • Svar på tråden Tror min sambo dricker och kör bil.
  • Anonym (Hmm)

    Antingen släpper du det tills du har bevis eller så tipsar du polisen anonymt.

  • Anonym (G)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-04-08 10:54:45 följande:

    Antingen släpper du det tills du har bevis eller så tipsar du polisen anonymt.


    Går det att vara helt anonym som tipsare?
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (G) skrev 2024-04-08 11:38:02 följande:
    Går det att vara helt anonym som tipsare?
    Ja.
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (Ts) skrev 2024-04-08 10:50:00 följande:
    Tror min sambo dricker och kör bil.

    Min sambo jobbar i restaurangbranschen och jobbar ca 1h från vårt hem.


    Jag har flera gånger när han kommit hem tyckt att han luktar öl när jag pussat honom.
    Har frågat honom om han druckit och då svarar han antingen nej eller så säger han att han gått till hamburgehaket i närheten och tagit en öl med en polare innan han gick hem.
    Men i min magkänsla känns det så jäkla fel, jag vet att många som jobbar i restaurangbranschen dricker för mycket för det är sån stress och alkoholen är så lätt tillgänglig.
    Men iförrgår på hans lediga dag (han hade jobbat kvällen innan)
    Så skulle jag låna hans bil, när jag kör iväg hör jag hur det klirrar från baksätet.
    Då ligger det 4 ölflaskor där, och jag kommer då ihåg att jag sätt kvällen innan hur han lyfte saker från passagerarsätet till baksätet. Vilket jag då klart tänker nu var ölflaskorna. Dock vet jag ju inte om han druckit en om dagen på vägen hem eller svept fyra, har aldrig uppfattat han som full när han kommit hem men han har som sagt luktat öl.
    Vad ska jag göra när han bara blånekar. Han kommer ju neka och säga att han kört någon kollega från jobbet och kollegan drack.
    Jag blir så upprörd inombords då jag har anhöriga som dött i trafiken, vilket han vet.
    Så det här känns som ett hån.
    Jag känner typ att jag vill ringa polisen på han, men vill ju inte att han ska veta att de är jag och gör ens polisen nått.
    Vad hade ni gjort?
    Ring 11414 och berätta, så kan de sätta upp en kontroll när han kör hem.
  • Anonym (Rationell)

    Men skojar ni? Vem fan ringer polisen pã sin egen partner? Sã länge det inte är vãld inblandat givetvis. Alskar du honom inte?

    Och vad ska polisen ens göra? Skulle de lägga resurser på en nykterhetskontroll för en enda person? 

    Det du ska göra är förstås att prata med honom. Säger han att han inte dricker och kör så får du acceptera det.

  • Anonym (Hmmm ...., ,)

    Har han flasköl i bilen så har han troligen kört hem och druckit öl EFTER han har parkerat innan han går hem. Vet ett par män som gjort så för att slippa tjafs med frugan hemma. Även min f.d sambo blev arg trots att jag bara drack EN folköl när jag kom hem. En öl efter jobbet var jätteviktigt för mig och nästan alla jag känner när jag jobbade på krogen.
    Tråkigt att du inte litar på din sambo, det innebär att ni har större problem än detta.

Svar på tråden Tror min sambo dricker och kör bil.