• Anonym (19år och gravid)

    Stringtrosor och gravid

    Jag undrar om nån vet om det är skadligt att använda stringtrosor när man är gravid 

  • Svar på tråden Stringtrosor och gravid
  • Anonym (?)

    Och hur kom då på den frågan? Förutom att string är så avtändande rent allmänt.

  • Anonym (19år och gravid)
    Anonym (?) skrev 2024-04-07 22:11:28 följande:

    Och hur kom då på den frågan? Förutom att string är så avtändande rent allmänt.


    Jag kom på den frågan efter som jag gillar att ha stringtrosor på mig
  • Anonym (?)
    Anonym (???) skrev 2024-04-07 22:19:35 följande:

    Varför skulle det vara skadligt?


    Kanske för att det är lättare för bajs att komma in i fittan?
  • Anonym (S)

    Använd string om du tycker om det. Vissa tror väl att det kan orsaka infektioner men det finns studier som visar att det inte spelar någon roll vilken trosmodell man använder. Jag har använt string genom alla min graviditeter och sedan jag var tonåring. Har aldrig haft någon infektion eller underlivsbesvär. Tycker att alla andra modeller är väldigt obekväma så jag fortsätter nog med string resten av livet. Alla trosor åker in i rumpan på mig så då är det bättre att ha en tunn bit istället för en tjock bit mellan skinkorna.

  • EpicF

    Vad tänker du skulle vara farligt med just string?

    Om stringtrosor skulle vara farligt under en graviditet så hadd över vanliga trosor varit det, då ända skillnaden är formen. 

    Så nej, använd stringtrosor om du vill och finner det bekvämt
     

  • EpicF

    Anonym (?): Normala folk torkar sig efter toalettbesök oavsett vilka trosor de använder. 

    Torkar man sig inte spelar trosformen ingen roll så avföringspartiklar kan komma in i slidan ändå och orsaka infektioner. 

  • Anonym (?)
    EpicF skrev 2024-04-07 22:47:10 följande:

    Anonym (?): Normala folk torkar sig efter toalettbesök oavsett vilka trosor de använder. 

    Torkar man sig inte spelar trosformen ingen roll så avföringspartiklar kan komma in i slidan ändå och orsaka infektioner. 


    Hygien är en sak - att det är avtändande är en annan.
  • Anonym (mammac)
    Anonym (19år och gravid) skrev 2024-04-07 22:06:46 följande:
    Stringtrosor och gravid

    Jag undrar om nån vet om det är skadligt att använda stringtrosor när man är gravid 


    Hur skulle det kunna vara skadligt?

    Barnet i magen har ingen kontakt med dina trosor. Barnet är inuti din livmoder och ligger tryggt därinne under hela graviditeten. Det är helt okej att ha stringtrosor och att ha sex osv under graviditeten. 

    Det kommer bli bra, allting. 
  • Anonym (...)

    Om du frågar på ett forum är du nog inte redo för barn.

  • EpicF

    Anonym (?): Du har all rätt i värden att tycka det är avtändande. Precis som andra all rätt i världen att tycka det är sexigt. 

  • Anonym (Anna)

    Att ens fundera på huruvida det skulle kunna vara skadligt är väl ett tecken på att du inte är redo för barn. Hur korkad får man vara?

  • Anonym (19år och gravid)

    Det var en vän som sa till mig att man inte ska använda string när man är gravid   

  • Anonym (Mamma)

    Jag hade stringtrosor under hela min graviditet och jag upplevde  inga problem   

Svar på tråden Stringtrosor och gravid