• Anonym (Inge Ligga)

    När slutade ni ligga med varandra?

    Jag lever just nu i ett ofrivilligt sexlöst förhållande. Min partner inte bara saknar lust, det finns inte heller något intresse av att öka lusten. Nu har vi ju varit ett par i mer än 30 år, men lusten hos min partner har varit mer eller mindre frånvarande de senaste 20. Hur ser det ut hos er andra i fasta relationer, har ni slutat ligga? I så fall hur långt in i relationen? Med slutat ligga menar jag 4 gånger per år eller färre, alltså även att ni inte alls sexat.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När slutade ni ligga med varandra?
  • Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (H) skrev 2024-04-08 10:08:06 följande:

    Jag är en kvinna på 34 år och har varit tillsammans med min sambo i 7 år. Efter 3 år tillsammans blev jag gravid och sen dess har vi inte haft sex. Jag har tagit upp det med min sambo ett flertal gånger, men han skyller alltid på nåt. Vår son fyller strax 4 år och kommer nog aldrig få ett syskon.. 


    Oj så tragiskt att läsa! Tycker synd om dig.

    Hade jag varit i din sits att jag lämnat för länge sedan, oavsett nuvarande barn och känslor för din man. Du är fortfarande väldigt ung och har möjlighet att skapa en ny familj.

    Jag tror inte att det är så kul att inse, när du blir lite äldre, hur många år du har gått miste om med närhet och intimitet... och kanske fler barn som du aldrig fick.
  • KimLinnefeldt
    Anonym (Varning) skrev 2024-04-07 20:33:45 följande:
    Du tänker helt fel; enligt min erfarenhet. Varför skulle din vilja spela mindre roll än hans? Alla gånger jag legat lite så där för husfridens skull har slutat med att jag tappat lusten helt och lämnat relationen. Därför är jag noga med att all intimitet, varenda liten puss, ska vara önskvärd från min sida.
    Men det finns kanske något mellan "vill" och "vill inte". Till exempel att man har grälat, är trött eller inte har så jättestor lust men vet att lusten brukar vakna om man kelar en stund. 

    Jag förstår inte dem som lider i ett sexlöst förhållande. Det är som om partnern inte längre vill att man pratar med varandra, att man inte planerar saker tillsammans eller äter samma mat. Fast mycket värre, eftersom sex är ett så starkt behov hos många människor. Att beröva sin partner det är grymt.
  • Anonym (Förhoppningsvis aldrig sluta med det)
    Dieselråtta skrev 2024-04-08 10:29:38 följande:
    Jag tycker att du tänker fel även om det är med goda avsikter från din sida. Vad du istället gör är att du ska ställa upp på något du inte vill för hans skull. Jag är man och skulle inte vilja att min fru bara ställer upp för min skull, det skulle kännas så fel. Men när den dagen kommer om den gör det för er så är nog det bästa ni kan göra att diskutera det tillsammans hur ni ska lösa det. Kan han klara sig helt utan sex, eller behöver han någon stimulans så att han får titta på porrfilm och tillfredställa sig själv när det finns behov. Du kanske kan hjälpa honom och runka honom om du inte vill ha penetrerande sex, men det förutsätter att du faktiskt vill det och inte bara ställer upp för hans skull. Om skillnaden i sexbehov mellan er är alldeles för stort kanske låta honom ligga men någon annan ibland. 
    Oavsett vad ni väljer så måste det vara något ni båda är överens om. Förhållande är mycket om att lösa problem och utmaningar tillsammans och hitta något som funkar för båda även om det kan krävas en del kompromissande beroende på hur lika varandra man är.
    Jag skulle aldrig palla att han var med någon annan. Jag skulle inte gilla om han tittade på porr heller. Lite dubbelt det där då jag tittar ibland på porr själv men det är för inspiration till saker jag vill göra med honom, lapdance, striptease, Fellucia Blow, nuru, fantasy massage osv. som informativt.

    Kanske en docka? Men tror jag hade blivit svartsjuk då med... Får helt enkelt hoppas att jag alltid kommer ha lust att ha sex med honom.
  • Core
    Anonym (H) skrev 2024-04-08 10:08:06 följande:

    Jag är en kvinna på 34 år och har varit tillsammans med min sambo i 7 år. Efter 3 år tillsammans blev jag gravid och sen dess har vi inte haft sex. Jag har tagit upp det med min sambo ett flertal gånger, men han skyller alltid på nåt. Vår son fyller strax 4 år och kommer nog aldrig få ett syskon.. 


    Låt inte tiden rinna dig mellan fingrarna, som för så många andra.
  • Anonym (Mja)
    Anonym (Förhoppningsvis aldrig sluta med det) skrev 2024-04-07 19:26:24 följande:

    Då jag har läst enormt många trådar, mestadels här men även på andra ställen om hur sexlösa relationer verkar tära enormt hårt på män så tänker jag att jag vill aldrig utsätta honom för det. Så även om jag i framtiden inte vill så kommer jag ligga med honom ändå. Kanske lätt att säga när jag vill oftare än han i nuläget men jag har lovat mig själv det. Att det aldrig skall bli så och han jag älskar aldrig skall må så dåligt.


    Älskar mannen dig lika mycket tillbaka? Så han sköter exempelvis tvätten och tar halva ansvaret för barnen? om så är fallet, ja då skulle jag säkert kunna ha sex trots jag inte skulle vara sugen (inte skett än). Men om mannen däremot inte gör sina ansvarsområden, så hade det dödat min lust. mannen blir då sexlös som konsekvens av det ojämställda hushållet. Då skulle jag alltså inte ställa upp. hur resonerar du kring det?
  • Anonym (Hum)
    Anonym (Mja) skrev 2024-04-09 17:49:15 följande:
    Älskar mannen dig lika mycket tillbaka? Så han sköter exempelvis tvätten och tar halva ansvaret för barnen? om så är fallet, ja då skulle jag säkert kunna ha sex trots jag inte skulle vara sugen (inte skett än). Men om mannen däremot inte gör sina ansvarsområden, så hade det dödat min lust. mannen blir då sexlös som konsekvens av det ojämställda hushållet. Då skulle jag alltså inte ställa upp. hur resonerar du kring det?
    E sex en förhandlingsfråga!?
    Haha
  • Anonym (Förhoppningsvis aldrig sluta med det)
    Anonym (Mja) skrev 2024-04-09 17:49:15 följande:
    Älskar mannen dig lika mycket tillbaka? Så han sköter exempelvis tvätten och tar halva ansvaret för barnen? om så är fallet, ja då skulle jag säkert kunna ha sex trots jag inte skulle vara sugen (inte skett än). Men om mannen däremot inte gör sina ansvarsområden, så hade det dödat min lust. mannen blir då sexlös som konsekvens av det ojämställda hushållet. Då skulle jag alltså inte ställa upp. hur resonerar du kring det?
    Oj...ja minst sagt. Han har ett vuxet barn sedan tidigare, jag har valt bort egna barn pga psykisk ohälsa. Han jobbar heltid, jag jobbar halvtid/halvtids sjukskriven. Så jag gör det mesta hemma för att jag vill göra det. Så att vi skall kunna spendera så mycket tid ihop som möjligt i övrigt. Jag mår väldigt bra av att få känna mig som världens bästa fru och få uppmuntran för det. lite 50tal sådär:D Först var det väl mer jämställt på det sättet, men att hålla mig sysselsatt och i rörelse när jag är ensam tar bort mycket ångest/grubblande. På helgerna vill jag helst att vi gör saker ihop, tex. handlar, lagar mat, går till gymmet... 100ggr roligare att göra det ihop.

    När jag var singel blev det mycket att jag mixade vassleproteinpulver, havregryn med apelsin eller tranbärsjuice och drack det 3 ggr om dagen för det kändes så poänglöst att laga mat till mig själv. Eller kokade 12 ägg och åt 12 kokta ägg och 3 bananer på en dag (1 banan +4 ägg som frukost, lunch, middag). 

    Men han gör mycket för mig. Han får ta mycket av min psykiska ohälsa och stötta mig på det sättet. Jag har inget körkort så han skjutsar mig överallt om jag vill. Men svårt att beskriva, han får mig att må bra och att vara lycklig. Han är som min bästa vän med.

     
  • Anonym (Per)
    Anonym (Inge Ligga) skrev 2024-04-07 19:17:07 följande:
    När slutade ni ligga med varandra?

    Jag lever just nu i ett ofrivilligt sexlöst förhållande. Min partner inte bara saknar lust, det finns inte heller något intresse av att öka lusten. Nu har vi ju varit ett par i mer än 30 år, men lusten hos min partner har varit mer eller mindre frånvarande de senaste 20. Hur ser det ut hos er andra i fasta relationer, har ni slutat ligga? I så fall hur långt in i relationen? Med slutat ligga menar jag 4 gånger per år eller färre, alltså även att ni inte alls sexat.


    Skaffa en yngre kk är ett bra tips!
  • Anonym (Jossan)

    Min man kanske inte saknar lusten helt men han har inte ork eller tid att ligga numera. Det är snart ett år sedan vi hade ett riktigt ligg tillsammans. Vi har pratat om det och han lovar att han ska ta tag i det men på kvällarna är han så trött efter jobbet och på helgerna när han är ledig så är det alltid en massa som ska göras.

    Börjar vara riktigt less på karlskrället.

  • Anonym (L)
    Anonym (Jossan) skrev 2024-04-30 13:48:11 följande:

    Min man kanske inte saknar lusten helt men han har inte ork eller tid att ligga numera. Det är snart ett år sedan vi hade ett riktigt ligg tillsammans. Vi har pratat om det och han lovar att han ska ta tag i det men på kvällarna är han så trött efter jobbet och på helgerna när han är ledig så är det alltid en massa som ska göras.

    Börjar vara riktigt less på karlskrället.


    Lättare att gnälla på karlskrället än att försöka se sin egen del i det hela?
Svar på tråden När slutade ni ligga med varandra?