• AlvidaAlvida

    Erfarenhet av att skaffa barn med okänd partner

    Hej!

    Jag är snart 37 år och är singel sedan två år tillbaka. Nu på senare tid har jag märkt av en stark barnlängtan, något jag inte haft tidigare.

    Tyvärr så har jag inte haft någon tur med att hitta någon partner att bilda familj med. Så jag tänkte kolla om någon här har skaffat barn på egen hand? Tex genom donator, manlig vän etc?

    Testade att lägga upp en annons på Bodycontact och vissa män verkade seriöst intresserade av att ställa upp och även vara delaktig i barnets liv. 

    Jag vill INTE få några pekpinnar, jag vet att jag ska vara försiktig och jag kommer sjävklart inte bli gravid med första bästa idiot. 

  • Svar på tråden Erfarenhet av att skaffa barn med okänd partner
  • Bananälskarn

    Hej på dej AlvidaAlvida, jag förstår ditt dilemma. En sak som man bör ha i åtanke är tveklöst den sistnämnda av alla som skall nämnas, man ska se till att den inte finns ärftliga, kroniska, sjukdomar i den potentiella faderns DNA eller andra luriga defekter som kan komma till ytan vid senare ålder. 


    Jag har själv donerat sperma och dylikt till okända kvinnor och dom har ju till exemepelel aldrig fått veta om släktens ökända drag av impotens som jag har fått tillgång till i ung ålder. En annan sak som inte skall glömmas är om man råkar få av en dömd förbrytare av olika slag då kan barnet få elakt DNA. 

    hopoas mitt svar är till stor hjälp och att du hittar en bra far till ditt potentiella barn!

  • erikaABC

    Då pappan kan få ha barnet på halvtid hos sig så skulle jag inte råda dig att skaffa barn med en främling

  • Fjäril kär

    Du måste komma ihåg att en pappa alltid när som helst kan kräva sin del av umgänge, vårdnad och inblandning i barnets liv . Det finns inget juridiskt avtal som kan avtala bort pappans rättigheter.  

  • amodhase

    Jag har donerat till en kvinna jag fick kontakt med via nätet. Om du vill ha ett manligt/mitt perspektiv på saken så är det bara att fråga här i tråden eller DMa.

Svar på tråden Erfarenhet av att skaffa barn med okänd partner