• Daedhig

    Söker poliser till en kort enkätundersökning!

    Är du polis, eller känner du någon som arbetar som polis?


    Hej!
    Jag och min uppsatspartner
    skriver vår kandidatuppsats i personal- och arbetslivsvetenskap vid Högskolan i Gävle. Vi önskar att hitta poliser som kan svara på en kort enkät. Studien handlar om de känslomässiga krav och stress poliser möter i arbetslivet. 


    Deltagandet är frivilligt och enkäten tar ca 5 minuter att utföra.


    Om du är polis och vill delta i studien hittar du enkäten nedan. Mer information om studien samt hur materialet kommer användas och hanteras finns tillgänglig i enkäten. 



    Klicka på följande länk för att komma till enkäten:


    https://forms.gle/vP1aFXGqYQFdW8eB7



    Om du inte är polis och vill hjälpa till får du jättegärna vidarebefoga länken!


    Vänliga hälsningar,
    Daniel & Desirée


     
  • Svar på tråden Söker poliser till en kort enkätundersökning!
  • Daedhig
    Daisy28 skrev 2024-04-03 20:02:25 följande:

    Med tanke på alla bluffundersökningar som florera på FL så undrar jag varför ni har gamil och hotmailadresser och inte hig.se


    Tack för toppen feedback! Faktiskt inte tänkt på hur det kan påverka förtroendet för undersökingen. Det var nog mest av bekvämlighetsskäl att samma maildomän vi använder till vardags. Uppdaterade maildessen till min @hig.se!
  • rosesarewhite

    Hur säkra kommer ni vara att det är just poliser som svarar när ni skickar ut enkäten såhär? Resultatet kommer ju inte vara tillförlitligt alls, ni har ingen aning om ifall det är poliser som svarat eller om folk fyller i för att förstöra undersökningen.

    Det bästa är väl att gå till en eller flera polisstationer och leta efter deltagare. Kommer er handledare verkligen godkänna ett så osäkert urval?

  • Daedhig
    rosesarewhite skrev 2024-04-03 20:59:27 följande:

    Hur säkra kommer ni vara att det är just poliser som svarar när ni skickar ut enkäten såhär? Resultatet kommer ju inte vara tillförlitligt alls, ni har ingen aning om ifall det är poliser som svarat eller om folk fyller i för att förstöra undersökningen.

    Det bästa är väl att gå till en eller flera polisstationer och leta efter deltagare. Kommer er handledare verkligen godkänna ett så osäkert urval?


    Tack för ditt svar! Tyvärr går det inte att försäkra sig om att just poliser svarar. Förhoppningsvis kommer svar som avviker uppmärksammas under dataanalysen.

    Strategin från början var att besöka polisstationer men efter upprepade nekanden med hänvisning till tidsbrist fick tänkta om. Får lita (och hoppas!) på att de som väljer att svara på enkäten är ärliga :) 
Svar på tråden Söker poliser till en kort enkätundersökning!