• Angrarmittliv

    Säger till mig själv att detta är vanligt.

    Jag vet inte om jag la mitt inlägg på rätt område nu så jag ber om ursäkt i förväg! .. 

    Jag är utomlands sen 8 år tillbaka. Gift med en filippinsk man . Jag skulle sett varningssignalerna i början när han slog mig (inte knytnäve utan gav mig blåmärken på armarna) . Men ung och kär som man var så ignorerade man det i hopp om att han kan ändra sig. Nu är det annorlunda. Vi träffades 2013, gifte oss utomlands 2015, nu i 2023 började det hända riktiga saker. Jag ska hålla det kort så ni orkar läsa..notera att jag har ingen annan här.. jag är ensam i Filippinerna..

    1. Han kom hem full en natt, började peka finger på mig och sa att allt är mitt fel? Jag knuffade honom lite då jag var lite arg att han kom hem full så sent och inte svarade i telefonen tidigare. När jag knuffade honom lite lätt så blev han galen. Han slog mig med knytnäve på högra armen vid axeln och även på höger sida av tinningen. Sen gick han och la sig. Jag satt uppe och grät hela natten. Dagen efter sa han att han inte kommer ihåg något och sa förlåt och lovade att aldrig mer dricka igen. 

    2. Han var på grannens födelsedag och drack och jag gick och hämtade honom på eftermiddagen då han sa att han är påväg hem sen timmar tidigare. Han var dyngrak. Jag knuffade honom lite att gå, men han ramla i diket istället och blev skit arg. Så jag gick hem istället, jag lät han vara . Men jag visste inte att han följde efter mig.. när vi kom hem så knuffade han mig ordentligt hit och dit. Och tog upp en stol och var nära på att slå mig med den.. men han gjorde det inte. 

    3. Detta var förra veckan, han kom hem full, mitt i natten vaknade han och gick upp och pissade bakom tven, han kunde inte gå ut eller gå till toan!! Jag blev ju arg, det säger sig själv! Så jag höjde rösten och putte ut honom men det var mitt misstag då han slog mig med handflatan på höger kind, och sen en knytnäve rakt i magen. Jag kunde inte ens ligga ner då det gjorde ont i par dagar efteråt. Fick blåmärke. 

    Jag tog bild på blåmärkena på magen och armen. Men varje gång han gör såhär så lovar han att aldrig mer.  Jag säger till mig själv att han ändras, detta är vanligt i förhållanden. Alla killar slår sina tjejer någon gång. Detta är normalt. Jag har ingenstans att ta vägen, annars hade jag lämnat för länge sedan.. jag ville bara skriva av mig då jag gråter så fort jag tänker på detta och kollar på bilderna.. tack för att du läste såhär långt.. 

  • Svar på tråden Säger till mig själv att detta är vanligt.
  • Mortiscia80

    Ja misshandel är vanligt. Försäkran om att det aldrig händer igen är vanligt. Att misshandeln fortsätter ändå får man räkna med. Lämna honom!! Åk hem till Sverige!! Ta hjälp av svenska ambassaden om du behöver.

  • Medborgare

    Nej, nej, nej. Detta är inte vanligt, alla killar slår verkligen inte sina tjejer/fruar. Sedan det kanske inte är olagligt i Filippinerna, det vet jag inte.

    Har du inte släkt i Sverige som kan hjälpa dig, eller har du arbete/lön så du köpa en biljett hem till Sverige?

  • Angrarmittliv

    Jag har ingen att prata ut med om detta så vände mig hit , kände att jag behövde lätta på hjärtat lite.. jag har ett jobb men får inte tillräckligt i lön för att köpa biljett hem nämligen.. hade jag kunnat lämna så hade jag gjort det nämligen.. ringde honom nyss då han sa att han skulle komma hem tidigt idag, klockan är nu 7 på kvällen här, han dricker , jag vet hur han låter när han dricker.. sen stängde han av mobilen.. så jag kan nästan med all säkerhet säga att jag kommer bli slagen ikväll igen OM jag pratar med honom så jag tror jag ska försöka sova istället innan han kommer hem.. jag börjar faktiskt bli rädd. Det började på armen men förra veckan var det knytnäve mot magen .. det är ingen som vet vad han kan göra härnäst.. 

    Bifogar bild på magen jag tog dagen efter han slog mig där.. 

  • Kodiany

    Se till att ta dig därifrån, hem till Sverige! Det bästa är om du kan göra det i hemlighet, för annars är det nog stor risk för mer våld.
    Har du pass? Finns det någon i Sverige som kan betala en flygbiljett för dig?

  • Angrarmittliv

    Jag har tappat kontakten med dom flesta vännerna jag hade då jag inte har varit hemma på 11 år.. mamams nya gubbe vägrar hjälpa mig med biljett då jag hade lånat 1 tusen av honom förra året pga ekonomin och har inte kunnat betala tillbaka ännu. Ja jag är 31 år nu, men det är inte alla som har det bra ställt.. jag vet att några kommer drömma mig här från detta. Men jag är beredd på det. Ville som sagt skriva av mig då jag inte har någon som förstår eller lyssnar. Dom andra här borta säger att han kanske gjorde så då jag kanske förtjänade det? .. 

  • Mortiscia80

    Har du inte en enda människa i Sverige som du kan be om hjälp? Det enda du behöver är ju en biljett hem! Och som sagt, prata med ambassaden, de kanske kan hjälpa dig med biljett på ett eller annat sätt.

Svar på tråden Säger till mig själv att detta är vanligt.