• Anonym3rrjrjsfs

    hudbristningar som ung

    Hej, Jag är en ung tjej på 19 år och har fått bristningar. Dem går över och innelåren samt vid vaderna. Detta är någåt jag fick en att återhämtat mig från anorexi då jag fick gå upp mycket i vikt snabbt. Jag vet att bristningar är vanligt och inget man ska skämmas över men det känns så jobbigt!!!! När dem går längst hela benen och syns så himla mycket. Jag vet att man inte kan få bort dem helt men har någån någåt tips på hur man kan få dem att synas mindre än att bara gå i långbyxor tack,

    Ge gärna tips och vill ha seriösa svar. 

  • Svar på tråden hudbristningar som ung
  • Anonym (I)

    Hej, 
    jag fick också över innerlåren och på rumpan. tror de kom när jag var tonåring och växte klart, tränade iofs mycket under den tiden också. Är inte överviktig eller så. 


    Har aldrig gjort något åt det och inte tänkt jättemycket på dem, bara nån enstaka gång när jag haft jeansshorts som det stört mig. Ingen annan har nånsin påpekat det. Mina tjejkompisar har inte ens sett, de är bara förundrade över att jag knappt har celluliter. 


    Tror det är en sån sak som man mest tänker på själv. Låt det inte hindra dig, när du är 60 och ser tillbaka kommer du ångra dig om du hindrades av det och inte njöt av att ha en ung kropp.
    Själv är jag 40 och har insett att jag aldrig är riktigt nöjd med hur jag ser ut just nu men att jag alltid tycker jag ser bra ut på gamla bilder och borde varit nöjd då, så försöker påminna mig om det ofta, om några år kommer jag tycka att jag var skitsnygg idag. 😁
    Det funkar för mig.😊

  • Anonym (Kille)

    Bristningar är bara en aspekt som påverkar utseendet på benen. En annan aspekt är formen. Om det är viktigt för dig så kan styrketräning med inriktning på benens och rumpans muskler göra att du får en form som kompenserar för dina bristningar.


    Sen är det ju viktigt att i grunden tycka om sin kropp. Men träning i olika former brukar vara bra oavsett.

  • Anonym (S)
    Enmigt min erfarenhet så bleknar bristningar med tiden. Har burit 3 barn så har endel bristningar. Vilket inte stör mig alls. Men tror man får mindre kroppskomplex med åldern också. Sen oftast så ser vi det vi ogillar med våra kroppar tydligare än vad vår omgivning gör. Tänk såhär, så noga som du själv kan granska dina bristningar kan ingen annan göra. De kommer nog förmodligen inte ens se dom. 

    Lät dig heller aldrig hindra dig själv från något du vill för att du önskade att något på kroppen såg annorlunda ut. Andra kommer ändå tycka du är vacker som du är. 
Svar på tråden hudbristningar som ung