• Anonym (Sexlöst liv)

    Ingen sexlust

    Hej!


    Jag är en kvinna på snart 30 år som har det lite tufft på sexfronten nu...


    Jag har sedan i somras/tidig höst inte direkt haft någon sexlust. Jag har inte varit sugen på att ha sex med min partner och jag har inte heller blivit sugen på någon annan/onanerat.


    Jag vet inte om jag i grund och botten är asexuell (tankarna spinner vidare rejält här) eller om jag bara har hamnat i en väldigt dålig och lång svacka just nu? 


    Oftast brukar suget komma tillbaka för mig efter åtminstone max 3 månader. 


    Vill att suget ska komma tillbaka men vet inte hur jag ska göra, sen är inte min partner heller i mina ögon den mest attraktiva så krävs extra mycket bara för det känns det som...


    Någon som varit i samma sits, hur löste det sig för er? 

  • Svar på tråden Ingen sexlust
  • Anonym (hehe)
    Anonym (W) skrev 2024-03-28 10:55:05 följande:

    Så varför är de så viktigt att ha sexlust? 


    för att det är niiiiiiiiiiice
  • Anonym (W)
    Anonym (hehe) skrev 2024-03-28 10:56:19 följande:
    för att det är niiiiiiiiiiice
    Jo men har man inte sexlust så är de ju inget problem
  • Anonym (Sexlöst liv)
    Anonym (W) skrev 2024-03-28 10:55:05 följande:

    Så varför är de så viktigt att ha sexlust? 


    För att oftast är det gött och trevligt, sen för min partners skull också.
  • Anonym (m)
    Anonym (Sexlöst liv) skrev 2024-03-28 10:54:26 följande:
    Ingen sexlust

    Hej!


    Jag är en kvinna på snart 30 år som har det lite tufft på sexfronten nu...


    Jag har sedan i somras/tidig höst inte direkt haft någon sexlust. Jag har inte varit sugen på att ha sex med min partner och jag har inte heller blivit sugen på någon annan/onanerat.


    Jag vet inte om jag i grund och botten är asexuell (tankarna spinner vidare rejält här) eller om jag bara har hamnat i en väldigt dålig och lång svacka just nu? 


    Oftast brukar suget komma tillbaka för mig efter åtminstone max 3 månader. 


    Vill att suget ska komma tillbaka men vet inte hur jag ska göra, sen är inte min partner heller i mina ögon den mest attraktiva så krävs extra mycket bara för det känns det som...


    Någon som varit i samma sits, hur löste det sig för er? 


    "sen är inte min partner heller i mina ögon den mest attraktiva så krävs extra mycket bara för det känns det som..."

    Det är nog där skon klämmer - är du säker på att du älskar honom fortfarande eller är du kvar i förhållandet mest av bekvämlighet? Att tappa lusten när man är så ung som du brukar vara ett  tecken på att något inte stämmer i relationen.
  • Anonym (Sexlöst liv)
    Anonym (m) skrev 2024-03-28 11:11:47 följande:
    "sen är inte min partner heller i mina ögon den mest attraktiva så krävs extra mycket bara för det känns det som..."

    Det är nog där skon klämmer - är du säker på att du älskar honom fortfarande eller är du kvar i förhållandet mest av bekvämlighet? Att tappa lusten när man är så ung som du brukar vara ett  tecken på att något inte stämmer i relationen.
    Jag är säker på att jag älskar honom. Hade ju varit mer orolig om jag hade sexlust men just inte med honom men har ju ingen alls?

    Han har nyligen gått ner rätt mycket i vikt och snabbt, det som blivit är att han har nu fått lite överflöd på typ magen och så. Annars är han ändå jättefin. 
Svar på tråden Ingen sexlust